HYTTESØNDAG

Ettersom det er langhelg og fri imorgen, bestemte jeg meg plutselig for å ta en tur på fjellet. Dermed har det blitt en real hyttesøndag i dag. Bortsett fra en lang og deilig frokost, som du ser over, har dagen gått med på skriving av bachelor og en gåtur i det nydelige solskinsskinnet. Det er fortsatt noe snø her oppe, men ikke nok snø til at det er skiføre. Derfor ble bena tatt fatt. Temperaturen er likevel nærmere tjue grader, så mesteparten av turen gikk jeg i sportsbhen og myste mot solen. Det er helt perfekt turvær i mine øyne!

SONY DSC

Akkurat nå sitter jeg med denne skålen på fange, foran peisen og leser boken Hverdagspsyk. Den er skrevet at Rebekka Egeland og Carina Poulsen, og er en selvhjelpsbok som handler om det å stå i motgang. Jeg begynner og nærme meg slutten og kan så langt absolutt anbefale boken for alle som vil lære noe nytt om seg selv. Dere vet allerede at jeg er opptatt av hvordan tankene påvirker oss og hva vi kan gjøre for å leve et best mulig liv for oss selv. Nettopp dette gir denne boken tips om. Rebekka og Cecilie ønsker å gi deg innsikt og kunnskap slik at du kan oppleve færre negative tanker, mindre stress, mer glede og få økt selvfølelse. Det er en lettlest bok som jeg tenker absolutt alle kan ha nytte av å lese.

SAMSUNG CSC

Denne karen sitter forøvrig også foran meg. Han trives like godt foran peisen som meg. Det er noe magisk med knitrelyden fra peisen som jeg aldri blir lei!
Tidligere i dag bakte jeg sjokoladekake tidligere. Resten av kvelden skal gå med til noe så klassisk som kortspilling, kos og spising av kake. En real hyttesøndag på sitt beste.  Håper du nyter pinsehelgen like mye som meg. Ha en fortsatt herlig søndagskveld :grin: 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Malin:
      Jeg ville selv ikke levd som personlig trener da det ofte er dumme arbeidstider, feks 07 på morgenen og / eller kl 20 på kvelden. Jeg tror også mange mister litt gnisten for sin egen trening når de hele tiden fokuserer på andres trening. Flere av mine bekjente som er pt’er sier i hvert fall så, og at de også følte at de bodde på treningssenteret.

      Om du ønsker å kombinere yrket med noe, tenker jeg at du kan kombinere det med hva som helst. Hva annet har du lyst til å gjøre? Som pt er du fleksibel til å sjonglere med dine egne arbeidstider, så du kan jobbe med akkurat det du føler for 🙂

    2. Hei flinke, spreke og motiverende Kristine 🙂 Jeg har noen spørsmål til deg:
      Jeg er nå selv 18 år, blir 19 i september og skal på pt-utdanning til høsten hos akademiet for personlig trening i Bergen. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt går an å leve av å være pt? jeg ser at mange som i dag er pt tar sykepleierutdanning i tillegg, men jeg tok ikke realfag på vgs så jeg har ikke mulighet til å ta en slik utdanning. Hvordan skal jeg klare meg mest mulig som pt? Er det vanskelig å tjene penger på det? Har du tips til noen studier jeg kan ta istedenfor sykepleierutdanning ?
      Ble en del spm her nå men håper du har mulighet til å svare 🙂

    3. for en koselig dag du har da! 😀 den boken hørtes skikkelig spennende ut, jeg som egentlig ikke leser bøker kunne godt ha tenkt meg å lese den 🙂 ha en fortsatt fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg