SLAPP AV OG PUST MED MAGEN

I dagens moderne samfunn, føler jeg av og til at stress er en landeplage. Det er så enormt mange krav og forventninger. Vi skal rekke alt og klare alt.  Det er moderne og nærmest kult å være stresset og ha mye å gjøre. Men helsen og kroppen vår, synes ikke det er kult! Langvarig stress kan faktisk skade helsen din og tappe deg for krefter uten at du vet det. Derfor vil jeg slå et slag for en real time out i dag; slapp av og pust med magen.

For å takle en stressende hverdag, er det viktig at hodet for hvile. På samme måte som du vet at kroppen din må restituere seg etter en treningsøkt, må også hodet vårt ha en time -out for å opprettholde optimal funksjon og prestasjon. Det finnes mange måter å gjøre det på, men det grunnleggende er at du slapper av og puster med magen.

Solen skinner fantastisk i dag. Ta deg tid til å nyte den. Gjør noe du liker og ta vare på dagen i dag. Finn deg en fin flekk i solen, slapp av og pust med magen. Om du så ikke kan ta hele dagen av, gi deg selv minimum en halv time. Det er planen min i dag. Jeg skal jobbe iherdig med bacheloroppgaven, men i løpet av dagen skal jeg ta meg noen pauser i solskinnet, legget meg ned på gresset ute, slappe av og puste. Det vil gjøre godt både for kropp og sjel. Jeg kan love deg at både vil prestere bedre og føle deg bedre. Og du, ha en fantastisk helg :grin: 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Dagsvermer.no:
      Det har jeg selv gjort også dessverre, men som du sier; man lærer av det.
      Takk og ha en fin søndag 🙂

    2. Dette er så viktig. Alle vet det, men jeg tror nesten strever med det likevel. Jeg gikk på en stor smell på grunn av langvarig stress og har lært viktigheten av gi meg selv ro til å puste gjennom hverdagen. Det er så enkelt og så vanskelig på samme tid.
      Håper du får ei fin og god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg