SOVET UNDER ÅPEN HIMMEL

I natt dere, har jeg gjort noe helt fantastisk. Jeg har sovet under åpen himmel i en hengekøye!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var noe skeptisk. Ja, det kan se idyllisk ut på bilder, men er det ikke veldig slitsomt og ubehagelig å sove i en hengekøye? Jeg forventet at det skulle bli kaldt og at hengekøyen ville vugge mye i løpet av natten. Absolutt ikke! En hengekøye er faktisk veldig behagelig å ligge i, den er enkel å bære med seg, den tar liten plass i sekken, og den er lett å sette opp. Etter en natt i hengekøye under åpen himmel, er jeg helt klart fristet til flere slike turer!

Jeg og tre venninner tok turen opp til Fagervann. Vi fant en fin plass langs vannkanten hvor vi slo leir. For min del er det første gangen jeg har sovet i hengekøye og også førstegangen jeg pakket opp hengekøyen min. I første omgang var jeg spent på om jeg ville klare å henge den opp! Det tok ikke mer enn knappe to minutter før hengekøyen var oppe! Jeg hoppet nyskjerrig oppi den og ble virkelig overrasket over hvor godt jeg lå. 

Ettersom det er bål- og ildforbud ble det en enkel medbrakt middag. Jeg hadde fiskekaker, salat, pitabrød og tacodressing. Jeg pakket salaten i en boks for seg. Laget en tacodressing av cottage cheese, creme fraiche, tacosaus og tacokrydder, og hadde dette i en liten bok. La fiskekakene i en egen liten pose. Pitabrødene var frosne når vi dro, men hadde tint til middagstider. En perfekt, god og nok så enkel middag på tur.

nor

Se på den utsikten da dere! Er det ikke magisk? Jeg fikk virkelig hvilepuls her ute. Det å pakke seg inn i soveposen når kvelden kom, dingle litt frem og tilbake, lytte på fuglene og vannet, se på stjerne og lukte på naturen. Det var en helt fantastisk opplevelse!

Tro det eller ei, men jeg sov faktisk som en sten hele natten! Det skal sies at jeg hadde med nattmaske slik at jeg kunne holde lyset ute og den hjalp nok veldig. Jeg sov tungt og godt helt frem til klokken halv ni. Da ble det morgenkaffe i hengekøyen til nydelig solskinn og fantastisk utsikt. For en tur, altså. Vi er heldige som har så flott natur i Norge. Jeg skal helt klart sove under åpen himmel igjen og bruke både naturen og hengekøyen mye i sommer.
Og et lite tips helt på slutten. Det kryr av mygg. Det var det eneste negative med turen. En million innpåslitne mygg. Ta med myggspray og muggnetting! 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg