JORDBÆRIS PÅ EN – TO – TRE

Etter trening i dag, hadde jeg lyst på noe kaldt, søtt og friskt. Frossen frukt og bær, sammen med meieriprodukter og søtning, er noe jeg ofte slenger sammen for å lage en slags iskrem eller smoothie. I dag ble resultatet en jordæris som virkelig smakte godt. Og den tar bare et par minutter å lage! Stort pluss får den også ettersom den inneholder godt med proteiner, fiber og vitaminer og mineraler. Spis den etter trening, som et mellommåltid eller som en dessert.

Jordbæris på en – to – tre
Til 1 porsjon

200 g frosne jordbær
1/2 frossen banan*
100 g gresk yoghurt, eventuelt kesam
20 g vaniljeprotein, kan sløyfes
2 ss sukrinmelis
1/3 ts salt

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor. 
Kjør til en jevn masse. 
Server med en gang! 

*du kan sløyfe bananen, men den gir en ekstra kremet og god konsistens.

Du kan naturligvis variere smakene etter hva du ønsker. Bruk for eksempel sjokoladeprotein og tilsett kakaopulver for en sjokolade variant, bruk frosne bringebær for en bringebæris, mer banan istedenfor jordbær og litt kaffepulver, sukrin+ og en dæsj kakaopulver vil gi en mocca variant, eller bytt ut frossen jordbær mot frossen ananas og mango for en tropisk iskrem. Her har du mange muligheter!

På toppen har jeg supergranola med kakao og bringebær, og jordbærbiter. Super godt! Håper det faller i smak og at du har hatt en fin mandag :razz: For min del venter noen timer på kontoret, før det blir en runde med Game of Thrones og taco. Jeg har nemlig akkurat begynt å se på den serien og nå er jeg hektet! Ha en fortsatt fin kveld, dere! 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg