DETTE HANDLER JEG I SVERIGE

I dag var jeg en tur over grensen for å handle. Vi dro som vanlig til Nordby Senteret. Der har de alt vi trenger; matbutikk, proteinbutikk og godisbutikk. Jeg elsker harryturer. Du finner jo så mye morsomt her som ikke er i Norge! Dette handler jeg i Sverige.

SONY DSC

Dette vet dere nok fra før, men det viktigste for meg når jeg er i Sverige, er faktisk yoghurtnøtter. Jeg elsker Svenske yoghurtnøtter. Det er noe av det absolutt beste jeg vet! Andre ting jeg handler i Sverige er
Kyllingfilet og kalkunfilet
Karbonadedeig, bacon, grassfeed biff og lammeburger
Diverse skinke, roastbiff og spekeskinke
Keso, kesella og kvarg i forskjellige farger
Eggehvite på kartong
Fetaost, buffalo mozzarella, blåmuggost og parmesan
Riskaker i forskjellige smaker
Sukkerfritt syltetøy, ketchup med stevia, sursøt sennep og soya saus med mindre salt
Godis, yoghurtnøtter, nøttemikser og tørket frukt
Diverse proteinbarer og Nocco smaker vi ikke har i Norge
Pepsi max

Jeg liker også å gå en god runde i matbutikkene å bare titte i hyllene. Jeg finner alltid noe nytt hver eneste gang. Noen favoritter fra dagen tur i Sverige er
Werthers sukkerfrie creamy toffees karameller – disse er super gode
Pepsi max lime
American BBQ spice – dette krydderet anbefaler jeg sterkt
American Cajun krydder
Unami krydder – en favoritt
Drikkbar kokosmelk
Kvarg uten sukker med vanilje- og sjokolademsmak
Peach, lime, tahiti fun light
Grillet paprika på glass – super godt i salater 

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Marthe:
      Jeg har ikke testet den enda, men det står at den skal smake sjokoladebolle og ikke noe med kokos. Er ikke så glad i kokos selv, så håper det er sjokolade sjokolade 🙂

    2. L:
      Jeg spiser dem jo ikke med tanke på innholdet, men fordi jeg synes de er gode 🙂 Hihi… Så om det er yoghurt eller hvis sjokolade, bryr jeg meg ikke om.

    3. Er ikke yoghurnøttene i sverige bare hvit sjokolade? Ikke at det spiller noen rolle for smaken selvfølgelig, men sjekk innholdsfortegnelsen neste gang likevel, for tror det er minimalt med yoghurt i det 🙂

    4. Den cocochoco-kvargen, smaker den kokos og sjokolade, elle bare sjokolade? 🙈 Har ikke funnet nötchocklad-kvargen de siste gangene jeg har vært i Sverige og lurer på om den har blitt erstattet av cocochoco, men liker ikke kokos 😭

    5. Marita:
      Ja matbutikker i utlandet er mye mer spennende enn i Norge.
      Jeg har vist godteposen min flere ganger her på bloggen, det er stort sett det samme som går igjen – yoghurtgodis, sjokoladefamilien og salt lakris 🙂

    6. Jeg er også å gå mellom hyllene i sverige og utlandet generelt, er alltid sp mange spennnde ting der som ikke vi har!
      Ser vi handler mange av de samme tingene. Du kunne ikke vist hva som var i godisposen din da? Hva som er favorittene dine?
      Håper du får en fin ferie 🙂 og ska no spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg