DAGENS STYRKEØKT MED EN RUMPE FINISHER

God tirsdag dere ♥ Jeg kom akkurat hjem fra dagens styrkeøkt på Gym Bekkestua. I dag forventet jeg en ganske dårlig økt. Da jeg jobbet sent i går og hadde tidligvakt i dag, ble det ikke mange timene i sengen, og jeg følte meg både trøtt og umotivert. Men så feil kan man ta. Dagens styrkeøkt ble faktisk overraskende bra!

Jeg startet som vanlig økten med noen baseløft. Styrkeøktene mine består alltid av noen baseløft. Som avslutning på økten testet jeg noe nytt, nemlig en rumpe finisher. Det brenner fortsatt i rumpen. Det føles både deilig og ubehagelig, om du skjønner hva jeg mener! 

Dagens styrkeøkt så slik ut:
– Knebøy
4 sett * 5 repetisjoner
– Pull ups
4 sett * maks antall repetisjoner
– Hip thrust med stang
3 sett * 8 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 8 repetisjoner
– Leg extension 
2 sett * 12 repetisjoner
– Face pulls
2 sett * 12 repetisjoner

Som nevnt over, avsluttet jeg økten med en rumpe finisher. Den er  inspirert av Bret Contreras. Rumpe finisheren ser slik ut:
20 repetisjoner med hip abductions, her brukte jeg et bootyband som jeg hadde på knærne
20 repetisjoner med  hip thrusts med bred benstilling, fortsatt med bootyband på knærne
20 repetisjoner med hip thrust med smal benstilling, også med bootyband på knærne
Alle øvelsene gjøres rett etter hverandre. Etter en runde, tok jeg 1 minutts pause før jeg gjentok. Jeg gjorde totalt 3 runder. 
Prøv rumpe finisheren, jeg kan nærmest garantere at du kjenner det brenner i rumpen! 

Kristine ♥ 

6 kommentarer

Siste innlegg