EN ØKT UTE

God lørdag formiddag ♥ Er du i helgemodus? Jeg har jobbhelg denne helgen. Noe som betyr at jeg jobber både fredag, lørdag og søndag. Jeg sørger likevel for at jeg får presset inn litt helgekos før og etter jobb.

I dag startet jeg dagen med en økt ute. Jeg har nemlig to kettlebells hjemme og ettersom solen skinte, synes jeg det var en perfekt anledning til å ta en økt ute. Nå som vi snart er halvveis i august, er det ikke sikkert sommervarmen holder så mye lenger. Da må dagene med sol utnyttes!

Et stykk veldig konsentrert ansikt under puss press! 

Slik så dagens økt ute ut: 
 – Frontbøy 
– Stående roing
– Gående utfall
– Push press 
– Clean and press
Alle øvelsene ble gjort med 1 kettlebell i hver hånd. 

Jeg gjorde 10 repetisjoner av alle øvelsene og utførte øvelsene i en sirkel, altså at jeg ikke hadde noen pause mellom øvelsene. Jeg tok først 10 repetisjoner med frontbøy, deretter rett på 10 repetisjoner med stående roing, så direkte til 10 repetisjoner gående utfall, videre til 10 repetisjoner med push press og så 10 repetisjoner med clean and press. Når jeg hadde utført alle øvelsene, tok jeg en pause på 1 -2 minutter før jeg gjorde sirkelen en gang til. Jeg utførte totalt 4 runder slike. 

Økten varer under en halv time, men jeg kan love deg at svetten likevel renner og pulsen bruser. Om intensiteten er høy og pausene korte, skal det ikke mange minuttene til for å ha en god treningsøkt. Følelsen etterpå var så god.  Ja, det ser du vel av gliset mitt over! 
Denne økten kan du også gjøre inne på et treningssenter og du kan bytte ut kettlebells med en vektstang eller manualer. Trening eller ei, håper jeg du får en riktig så god helg :grin:

Kristine ♥ 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg