hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KOM IGANG MED TRENINGEN ETTER FERIEN

  • 13.08.2018, 15:37


Det virker som om ferien er over for de aller fleste. Jeg har allerede mottatt flere mail og henvendelser om hvordan en kan komme igang med treningen etter ferien. Trenger du ekstra motivasjon, har jeg et par tips her.

Ml
Lukk ynene dine et par minutter og tenk p mlet ditt. Hva nsker du oppn? Vil du bli sterkere i kneby, f mer energi eller rett og slett fle deg bra. Bruk et lite minutt til forestille deg at du har ndd det mlet du nsker. pne s ynene dine. Gir mlet deg motivasjon? Har du lyst til jobbe for nettopp det du tenkte p? Om ikke, burde du revurdere det og kanskje sette deg et annet ml i stedet.

Lag en plan
Nr du har ml, ta frem ark og papir. Skriv ned en plan for hvordan du skal n mlet ditt. Hva m du gjre for komme dit du nsker. Lag en plan for den neste mneden og heng den opp p kjleskapet eller et annet synlig sted.

Lag deg delml
Det fle at man mestrer noe, gir motivasjon og drivkraft. Lag deg sm delml til hovedmlet ditt. nsker du klare 60 kilo i kneby lpet av 3 mneder, og n lfter 40, s kan du ha et ml om klare 50 kilo innen 1 mned og 55 kilo innen 2 mneder, fr du nr det endelige mlet p 60 kilo etter 3 mneder.

Dagslys
Enn s lenge er det fortsatt lyst ganske s mage timer i lpet av dagen. Hjernen vr synes det er enklere trene nr det er lyst ute. Bruk disse timene og forsk s godt det lar seg gjre trene mens det fortsatt er lyst. 

Ha det moro
Uansett hva mlet ditt er, er det viktig nyte veien dit. Det viktigste du kan gjre for holde motivasjonen oppe, er ha det moro underveis. Velg de aktivitetene og lag en slik plan, som tillater at du gjr ting du trives samtidig som du jobber mot mlet. Kun da vil du virkelig lykkes!

Avtal med en venn
Har du en treningspartner hvor du har en konkret avtale for trene, forplikter du deg til denne treningskten. Det at man vet at man skal mte noen, gir ofte motivasjon i seg selv, samt at det gjr det vanskeligere sluntre unna. 

Om du har et godt tips for komme igang med treningen etter ferien, legg det gjerne igjen i kommentarfeltet, slik at vi kan lre av hverandre. 


Kristine ♥

Lisbet

13.08.2018 kl. 16:25
God musikk er mitt beste tips :-) Ny spilleliste :-)

Kristine

15.08.2018 kl. 14:33
Lisbet:
God musikk er s viktig, ja. Jeg er enig :)

13.08.2018 kl. 18:08
Hvor er tightsen fra?

Kristine

15.08.2018 kl. 14:33
Anonym:
Fra Reebook :)

Astrid

14.08.2018 kl. 15:03
h skjnner ikke hvordan jeg skal f til ke mer i kneby. Har vrt stuck p 50 kilo i over et halvt r n.. Har forskt alt fler jeg.. Kunne du laget et innlegg om kneby med tips?

Kristine

15.08.2018 kl. 14:32
Astrid:
Hvor ofte trener du kneby? Det kan vre to faktorer. Enten at bena ikke fr nok stimuli, eller at bena fr for mye stimuli.
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no