SUNN CURRY WOK PÅ TI MINUTTER

Raske, sunne og gode hverdagsmiddager er jeg fan av. Før jeg skulle på jobb i dag, laget jeg en sunn curry wok. Denne middagen er laget på knappe ti minutter, smaker kjempe godt og fyller kroppen med masse næring! 

SONY DSC

Jeg har i lengre tid tenkt at jeg må prøve banan i middagsretten min. Flere har skrytt og fortalt at banan er godt i retter som wok og taco. Til nå har jeg vært skeptisk, men i dag bestemte jeg meg for å teste det. Curry, kylling og banan var super godt sammen! Hvorfor har jeg ikke testet dette før? Det er noe med den søte smaken og kremede konsistensen fra banan som passer veldig godt sammen med sprø grønnsaker og den sterke touche’n fra chili og curry.

SONY DSC

Sunn curry wok på ti minutter
1 porsjon

1 kyllingfilet
1 cm ingefær
1 cm chili
1 ts curry krydder 
1 liten gulrot
1 håndfull kålrabi
1/3 paprika
1 liten banan
1/2 rødt eple
1 ss sweet chili saus, kan sløyfes

Del kyllingfilet i biter og stek den raskt i en panne på middels til høy varme. Jeg har en god dæsj kokosolje i pannen. 
I mellomtiden skjærer du grønnsakene i biter. Finhakk ingefær og chili. 
Ta ut kyllingfilet av pannen. Ha i grønnsakene og ingefær og chili. Stek på middels varme i cirka 5 minutter i en panne med lokk. Rør om noen ganger underveis.  
Del banan i skiver og eple i biter. 
Når grønnsakene begynner å bli møre, har du i kyllingen, banan, eple, curry krydder og chili saus. Stek i 1 -2 minutter på høy varme. 
Server.

SONY DSC

Du kan naturligvis bruke de grønnsakene du liker eller har tilgjengelig. Løk, squash, sukkererter og blomkål vil også gjøre seg utmerket i woken. Kylling kan byttes ut med andre ting som kikerter eller svin.
Har du prøv banan i middagsretten før? Om ikke, håper jeg du gjør det nå :razz: God middag dere!

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg