SYV SPØRSMÅL OG SVAR

Hvordan kan jeg bli god i pull ups?
Jeg har skrevet et innlegg om dette før. Det kan du lese her. 

Driver du fortsatt med online coaching?
Ja, det gjør jeg. Jeg synes det er kjempe moro å kunne hjelpe andre mennesker å nå deres mål, uevhengig om det er å få mer energi, få lavere fettprosent, bli sterkere eller noe helt annet. Som om jeg nå per dags dato ikke jobber fulltid som personlig trener og kostholdsveileder, tror jeg at jeg alltid kommer til å ha det som bijobb. Rett og slett fordi jeg synes det er så givende. Har du et mål du vil nå, må du gjerne sende meg en mail på [email protected]

Har du spisedager? 
Ja, jeg spiser hver dag! Neida, jeg skjønner hva spørsmålet er, hvorvidt jeg har såkalte dager hvor jeg spiser hva jeg vil hele dagen, masse godis og annet usunt. Nå er det slik at jeg spiser det jeg vil hver eneste dag. Jeg føler ikke så ofte behov for godis, kake eller lignende, og når jeg har lyst på det, spiser jeg det. Jeg tar meg gjerne en sjokoladebit på en onsdag eller vafler på jobb på fredag – ja, hver fredag har vi vafler på jobb. Jeg spiser sunn, næringsrik mat mesteparten av tiden og tenker derfor at om jeg har lyst på noe annet enn den vanlige maten min, så spiser jeg det. Stort sett ender det opp med en såkalt 80 / 20 % fordeling. Jeg spiser sunt og variert 80 % av tiden og andre ting de resterende 20 %.

Hva er din favoritt i matpakka? 
Det må bli lompetoast eller en salat med diverse middagsrester. Middagsrester synes jeg alltid gjør seg utmerket i matpakken. Det kommer et eget innlegg senere i uken om akkurat dette. 

Har du et mål med treningen? 
Per dags dato har jeg ikke noe mål med treningen. For tiden jobber jeg veldig mye og jeg trenger derfor trening for å koble ut og hente inn energi. Fra og med september blir det mindre jobb på meg, og da tror jeg at jeg kommer til å sette meg et treningsmål. Kanskje å bli sterkere i knebøy?

Teller du kalorier?
Nei, det gjør jeg ikke. Min personlige mening er at det ikke er sunt å telle kalorier. Hvor mye næring vi trenger, vil variere fra dag til dag etter hvor aktive vi er og andre parametere som menstruasjonssyklus og psykisk stress. Ingen kalkulator eller tabell vil kunne vite nøyaktig hvor mange kalorier du trenger. Jeg mener det er mye bedre å lytte til kroppen. Spise når man er sulten og slutte når man er mett. For mange er dette noe som må innarbeides, da mennesker i dagens samfunn ikke er vant med å lytte til kroppen sin. Over tid, tror jeg vi har mye mer suksess med å spise intuitivt, fremfor å skulle følge et vist antall kalorier. Slike ting fungerer aldri i lengden. 

 Hvilke øreklokker anbefaler du til trening?
Jeg er veldig glad i Miiego Boom og bruker de så og si hver eneste dag. De sitter godt, uten at de føles klemmende, og de har god lyd. 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg