hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

HVILKET TRENINGSPROGRAM SKAL JEG VELGE

  • 27.08.2018, 14:56


Fullkroppsprogram, overkropp / underkropp, 3 - splitt, ja, mulighetene er mange nr det kommer til treningsprogram. Synes du det er vanskelig velge? Her er noen sprsml du m stille deg selv nr du bestemmer deg for hvilket treningsprogram du skal velge.

Hva liker du gjre?
Dette er kanskje det viktigste punktet. Rett og slett fordi det beste treningsprogrammet for deg, er det du gjennomfrer. Over tid vil du aldri gjennomfre et treningsprogram som du missliker Ja, jeg trr pst at et treningsprogram er ubrukelig om du ikke trives med det. Liker du derimot programmet, vil du glede deg til trene, fle deg motivert og ha strre sjans for virkelig kicke ass p ktene dine.

Hvor mange dager i uken kan du trene?
Og da m du tenke realistisk. Om du n trener tre ganger i uken, vil det ikke lnne seg velge et treningsprogram med seks dager i uken. Da vil et realistisk ml, vre at du fortsetter med tre treningsdager eller at du for eksempel ker med en treningsdag i uken og velg et treningsprogram med fire treningsdager i uken.

Hvilken erfaring har du?
Har du akkurat begynt med styrketrening, vil kroppen din tle mindre volum og intensitet enn en som har trent i flere r. En nybegynner vil ogs oftest ha god fremgang med et klassisk standardisert treningsprogram, mens en som er mer viderekommende m ha strre progresjon i sitt treningsprogram.

Hvor lenge vil du trene om gangen?
Tenk p ditt utgangspunkt. Trener du rett etter jobb og stort sett er sulten, og vil raskt hjem til middag? Vel da burde du velge et treningsprogram som ikke tar all verdens med tid, kanskje 40 - 45 minutter. Eller om du elsker trene og virkelig liker vre p treningssenteret, ja da kan programmet ta 1 time, eller maks 1,5 time trene igjennom.

Hva trenger du prioritere og hva nsker du prioritere?
Er mlet ditt f en strre sprettrumpe, m du ha en treningsprogram som legger til rette for ekstra belastning p rumpen og som prioriterer dette. Eller om du har veldig velutviklede skuldre men ikke s mye muskelmasse i bena, m treningsprogrammet ha hovedfokus p ben og ha lite prioritering rundt skuldrene.

Med disse svarene hper jeg det blir litt enklere for deg velge et treningsprogram, uavhengig om du velger et ferdig oppsatt fra nettet eller om du lager deg et selv. Lykke til med treningen :grin:


Kristine ♥

Signe

27.08.2018 kl. 15:29
Liker veldig godt det frste punktet. Det er s viktig men noe mange glemmer!

Kristine

28.08.2018 kl. 21:38
Signe:
En lever jo bare en gang. Da m en nyte det til best mulig grad. Ogs treningen :)

27.08.2018 kl. 16:06
Hvor er bhen fra?

Kristine

28.08.2018 kl. 21:38
Anonym:
Den er fra IcanIwill :)

beate

27.08.2018 kl. 16:29
Hei fine <3 Fint innlegg! Kan du svare meg p noe? Jeg har endelig blitt glad i lpe! Etter lang tids prving ;) lper 4x4 intervall 2 ganger i uken, + noen drag meg 30/30 spurt/hvile etter styrketreningene mine. MEN! Jeg har n ftt en betennelse i akillessena i en fot, og kan da ikke lpe... Gjr vondt g ogs, s mlla m jeg holde meg unna n... :( s dumt!!! For at kondisen ikke skal havne i bakken i mellomtiden, tenker jeg bruke mest sykkel. Men jeg merker jeg blir mer sliten i lrene av det... M jeg muligens kutte ned p styrke p beina s det ikke blir for mye??? Hva tror du? Stor klem til fine deg! <3 Digger deg! <3<3<3

Kristine

28.08.2018 kl. 21:40
beate:
Hei du :) Det er vanskelig gi deg et godt svar uten vite noe om hvordan du trener totalt sett. Sykling er en pkjenning for lrmuskulatur, ja, men om du m endre treningen din kommer ann p om kroppen fr restituert seg godt nok eller ikke. Det avhenger av total treningsmengde, om du fr i deg nok mat og om du sover nok. Enkelt sagt, vil jeg si at du vil kjenne det i bena, i form av at du blir tung og sliten i underkroppen, om de fr for mye belastning.
God klem tilbake :)

Marianne

27.08.2018 kl. 22:09
Lager du treningsprogram til folk? Betaler selvflgelig.

Kristine

28.08.2018 kl. 21:37
Marianne:
Ikke rene treningsprogram, men jeg driver med treningsoppflging. Du kan sende meg en mail p pt@helseglede.no :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no