hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

DU TRENGER IKKE BLI STL FOR HA EN GOD TRENINGSKT

  • 02.09.2018, 17:22


En stor myte innenfor treningsverdenen, er at du m bli stl dagen derp, for ha hatt en god treningskt. Er du ikke det, har du ikke presset deg selv hardt nok og du vil ikke f fremgang. Dette er helt feil!

Bilder fra en shoot med tights.no tidligere i sommer

DOMS, som str for delayed onset muscle soreness, alts stlhet, er smerte og mhet i musklene dine i timer og dager etter anstrengende eller uvant trening. Dette oppstr som flge av betennelse i mikroskopiske celler i bindevevet ditt. Stlhet oppstr ofte etter at du har gjort en ny velse, etter at du har tatt en velse som du ikke har gjort p lenge, etter at du har fokusert p den eksentriske fasen av en velse, eller etter at du har gjort en velse som strekker deg p langs. 

Muskelskade er bare en av komponentene for hypertrofi, alts kning i muskelmasse. Mekanisk spenn og metabolsk stress er ogs viktige faktorer, og det er uklart om stlhet er den beste mten mle muskelskade. De tre komponentene som er viktig for kning av muskelmasse er muskelskade, mekanisk spenn og metabolsk stress.  Det er ogs slik at av de tre komponentene, s er muskelskade sett p som den minst viktige. 

Du trenger alts ikke bli stl for ha en god treningskt. Den beste mten se hvorvidt du har en god kt eller ikke, er logge treningen din og s p om du blir sterkere, om du lfter flere repetisjoner eller om du har bedre teknikk. Ikke minst hvordan du fler deg. Har du god energi, fler du deg strek, fler du mesterningsflelse og glede? Disse indikatorene er mye viktigere for fremgang enn om du er stl eller ikke. 


Kristine ♥

Miranda

02.09.2018 kl. 19:47
Spennende lesing. Lrerikt!!

Kristine

04.09.2018 kl. 08:49
Miranda:
S bra! :)

Ida

02.09.2018 kl. 21:13
Nydelig antrekk💛

Kristine

04.09.2018 kl. 08:49
Ida:
Det er fra we are fit :)

Katinka

02.09.2018 kl. 22:33
Nydelig bilder av deg Kristine <3

Kristine

04.09.2018 kl. 08:49
Katinka:
Tusen takk for det Katinka :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no