IKKE ALLTID SELVSIKKER

Selv om jeg den dag i dag, har det veldig bra med den jeg er, meg selv om min kropp, hender det naturligvis at jeg har dager hvor jeg er usikker eller føler meg utilpass. Og i dag skal jeg være helt ærlige med dere. I dag er en slik dag. Jeg vet ikke hvorfor, men i dag føler jeg meg tynn, lita og lite attraktiv. Jeg ble bare ikke venn med mitt eget speilbilde imorges. Kjenner du til det?

Jeg tror vi alle har enkelte dager hvor vi er usikre. Uansett hvor selvsikker, blid og flott en person er, tror jeg han eller hun alltid fra tid til annen vil ha dager hvor man føler seg mindre vel med seg selv.

Går vi noen år tilbake, ville slike dager som i dag, fått meg til å trøstespise eller straffetrene. Men dette ville igjen bare forsterke den dårlige følelsen jeg har. Heldigvis har jeg lært med tiden. I dag har jeg svært sjeldent dager hvor jeg føler meg usikker, og jeg vet at det beste jeg kan gjøre er å godta at jeg føler det sånn. Ingen er tipp topp hele tiden. Jeg godtar mine følelser og gir meg selv lov til å være usikker. Har jeg muligheten behandler jeg meg selv også ekstra pent ved å gjøre ting som får meg til å føle meg bra. Det kan for eksempel være å gå en rolig tur i skogen, ta en lang varm dusj, nyte et glass vin, lese en god bok eller noe helt annet. 
Hva gjør du når du har en dårlig dag? 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Passion4foodisreal:
      For en helt fantastisk kommentar. Ikke minst det du gjør hver mandag. Å gi en lapp til noen, kan jeg tenke meg virkelig gleder og overrasker. Det var en helt fantastisk ting å gjøre! Ellers så skriver du også mye annet bra. Det er viktig å minne seg selv på hvor heldige vi er av og til. Tusen takk for masse tips og gode ord. Ha en super uke du også 🙂
      Og, nei. Jeg har ikke youtube dessverre.

    2. Alle kan ha slike dager Kristine.
      Når jeg har en dårlig dag, tenker jeg tilbake på mine verste dager og sammenligner livet mitt før og nå.
      Hvor bra jeg har det nå
      Hvor lykkelig jeg er
      Hvor heldig jeg er
      Det er da jeg setter pris på alt jeg har nå at jeg finner veien tilbake til god energi.
      Om det er vanskelig å løfte meg selv opp, så pleier jeg å løfte andre opp gjennom enkelte ting.
      Smile til fremmede, og få dem til å smile tilbake til meg.
      Ønske en venn en fin dag og en fin uke.
      Jeg kommer lett i godt humør når jeg får glede andre <3 #ShareTheLove
      Det er derfor jeg har faste rutiner hver mandag hvor jeg står opp kl 4, stapper i meg mat og trener ca 05.15... også videre til skole.
      Den ene timen fra 4-5, 1 timer hver mandag skriver jeg til 1-2 personer jeg kjenner eller til fremmede på gata jeg gir til.
      Det er ikke noe langt jeg pleier å skrive, starter ofte enkelt og greit som:
      "Det er mandag, en helt ny uke og jeg håper du får en fin uke med mange fine opplevelser og masse kos" osv osv
      Det holder massevis, folk flest glemmer at det ik er mye som skal til for å spre glede.
      Folk får jo sjokk når jeg tar kontakt med dem på gata, like gøy hver gang!!!
      Så blir de så blid og vinker til meg når de leser arket jeg gir dem =)
      Ellers gjør jeg også som deg og finner ting som får meg til å føle meg bra.
      For meg, blir det å være ALENE uti naturen, høre på regnet, ut med båten, bok, lage mat osv. osv.
      Skjerme meg fra alt og alle, og finner hvilen slik at jeg kan fungere igjen.
      Der tror jeg mange feiler fordi de er et "ja" menneske og sjelden sier nei til å være med på ting...
      Rart folk blir utslitt?
      Stor fan av bloggen din Kristine
      Keep up the good work of being the amazing person u are
      And Keep up the good work with the Blog.
      Håper kvelden din blir bedre og ha en fortsatt fin uke <3
      Har du en youtube kanal forresten?

    3. Fint innlegg <3 på dårlige dager forsøker jeg å si det til de rundt meg så de kan være litt ekstra hyggelige <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg