SUPER GOD TOMATSALAT

I dag laget jeg en super god tomatsalat til lunsj. Jeg brukte tomatene som jeg plukket hos Tomtemais og serverte de med parmesanristede bønner og kokte egg. En super enkel, super sunn og super god lunsj.

Dressingen jeg laget med edikk, fibersirup og sennep, er en slags sursøt dressing som virkelig gjør seg godt med tomatene. Denne anbefaler jeg å teste neste gang du lager salat. Dressingen vil passe til så og si alle salatvarianter. 

Se på de deilige fargene da dere. Jeg får vann i munnen av å se på bildene. Dette er jo nesten kunstverk.

Supergod tomatsalat
Til 1 person

Ønsket mengde tomat, bland gjerne forskjellige typer tomat som plommetomat, cherrytomat og klasetomat
1 ss olje, kan sløyfes
1 ss edikk
1 ts fibersirup, eventuelt annen søtning
1 ts sennep
1/4 ts salt
1/4 ts pepper

Skjær tomatene i biter. Jeg liker å kutte tomatene i forskjellige former. Fordel tomatene utover en tallerken.
Bland sammen alle ingrediensene til dressingen. Hell over tomatene.
Server.

Tomatsalat er kjempe godt som tilbehør til middagen eller du kan gjøre som jeg har gjort her og servere den med kokte egg og parmesanristede bønner, og dermed få et mer komplett måltid. Masse næring til både kropp og smaksløker.
Ha en fin fortsatt onsdag :razz:

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. De parmesanristede bønnene dine er skikkelig gode. Jeg har laget de flere ganger. Takk for oppskrifta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg