hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

PLANLAGT INTERVALLKT

  • 13.09.2018, 15:36


I dag hadde jeg planlagt en intervallk. Nr jeg kom frem p treningssenteret, hadde jeg absolutt ikke lyst til lpe eller gjre noen form for kondisjonstrening. Det eneste som fristet var kneby. Jeg er opptatt av at trening skal vre lystbetont og morsomt, derfor byttet jeg ut intervallene med en kort styrkekt p ben med fokus p kneby. Ettersom jeg allerede hadde planlagt en intervallkt og hvilke intervaller jeg skulle gjre, nemlig nedtrappingsintervaller, deler jeg kten med dere. Kanskje du har lyst til ta deg en intervallkt i dag?

Nedtrappingsintervaller

5 -10 minutter oppvarming
Start med rask gange og k s intensiteten gradvis til du lper.

Intervaller
Lp i 90 sekunder - ha pause i 15 sekunder
k s hastigheten med 0,5 - 1 km / t
Lp s i 60 sekunder- ha pause i 15 sekunder
k s hastigheten med 0,5 - 1 km / t
Lp i 45 sekunder - ha pause i 15 sekunder
k s hastigheten med 0,5 - 1 km / t
Lp i 30 sekunder - ha pause i 15 sekunder
k s hastigheten med 0,5 - 1 km / t
Lp i 15 sekunder - ha pause i 15 sekunder
Ta en aktiv pause p 2 minutter. G raskt.

Deretter gjentar du intervallene 90 - 60 - 45  - 30  - 15 igjen en gang til.  
Gjr totalt 4 slike runder.

5 -10 minutters nedtrapping. 

Om du tester kten, m du gjerne sende meg en snap p kristine_aure eller tagge meg p instagram kristine_aure. Det er s morsomt se dere :grin: 
Ha en herlig torsdag!


Kristine ♥

deveny

13.09.2018 kl. 16:20
Fine bukser...sukk den som s slik ut :)

Kristine

14.09.2018 kl. 14:21
deveny:
Hihi... Takk du :)

Miriam

13.09.2018 kl. 17:03
Haha... Herlig at du droppet intervallene. Jeg liker det :-)

Kristine

14.09.2018 kl. 14:21
Miriam:
Hihi... Er ikke s god til pushe egne grenser ;)

Eirin

13.09.2018 kl. 18:59
Takk for at du deler. Det er alltid gy variere treningen og prve noe nytt :-)

Kristine

14.09.2018 kl. 14:21
Eirin:
Herlig hre Eirin :)

FoodIsLoveFoodIsLife

13.09.2018 kl. 23:58
Intervaller er min favoritt trenignsform. Fort inn og fort ut av senteret.

Pleier lpe 45sec/15sec p/av x8 x2 pg ke med 1km/t hver 2. lp.

Takk for at du deler, skal prve denne imorgen tidlig fr dagvakt! Elsker trene fr jobb, blir alltid fylt med masse energi som jeg kan spre til andre rundt meg =)

Kristine

14.09.2018 kl. 14:21
FoodIsLoveFoodIsLife:
Takk og i lige mde. Da har jeg en ny intervallkt prve jeg ogs. Alltid gy med noe nytt.
trene fr jobb gjr noe med humr og energi. Masse god helg til deg :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no