PLANLAGT INTERVALLØKT

I dag hadde jeg planlagt en intervalløk. Når jeg kom frem på treningssenteret, hadde jeg absolutt ikke lyst til å løpe eller gjøre noen form for kondisjonstrening. Det eneste som fristet var knebøy. Jeg er opptatt av at trening skal være lystbetont og morsomt, derfor byttet jeg ut intervallene med en kort styrkeøkt på ben med fokus på knebøy. Ettersom jeg allerede hadde planlagt en intervalløkt og hvilke intervaller jeg skulle gjøre, nemlig nedtrappingsintervaller, deler jeg økten med dere. Kanskje du har lyst til å ta deg en intervalløkt i dag?

Nedtrappingsintervaller

5 -10 minutter oppvarming
Start med rask gange og øk så intensiteten gradvis til du løper.

Intervaller
Løp i 90 sekunder – ha pause i 15 sekunder
øk så hastigheten med 0,5 – 1 km / t
Løp så i 60 sekunder- ha pause i 15 sekunder
øk så hastigheten med 0,5 – 1 km / t
Løp i 45 sekunder – ha pause i 15 sekunder
øk så hastigheten med 0,5 – 1 km / t
Løp i 30 sekunder – ha pause i 15 sekunder
øk så hastigheten med 0,5 – 1 km / t
Løp i 15 sekunder – ha pause i 15 sekunder
Ta en aktiv pause på 2 minutter. Gå raskt.

Deretter gjentar du intervallene 90 – 60 – 45  – 30  – 15 igjen en gang til.  
Gjør totalt 4 slike runder.

5 -10 minutters nedtrapping. 

Om du tester økten, må du gjerne sende meg en snap på kristine_aure eller tagge meg på instagram kristine_aure. Det er så morsomt å se dere :grin: 
Ha en herlig torsdag!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. FoodIsLoveFoodIsLife:
      Takk og i lige måde. Da har jeg en ny intervalløkt å prøve jeg også. Alltid gøy med noe nytt.
      Å trene før jobb gjør noe med humør og energi. Masse god helg til deg 🙂

    2. Intervaller er min favoritt trenignsform. Fort inn og fort ut av senteret.
      Pleier å løpe 45sec/15sec på/av x8 x2 pg øke med 1km/t hver 2. løp.
      Takk for at du deler, skal prøve denne imorgen tidlig før dagvakt! Elsker å trene før jobb, blir alltid fylt med masse energi som jeg kan spre til andre rundt meg =)

    3. Takk for at du deler. Det er alltid gøy å variere treningen og prøve noe nytt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg