MATNYHETER

Hvert halvår slippes det en rekke matnyheter. For en matnerd som meg, er det alltid like morsomt å traske i dagligvarebutikken når det er masse nytt i hyllene. Jeg har funnet mange matnyheter. Her er noen av de jeg har testet den siste uken.

Nocco Passion
Denne er kjøpt i Sverige. Usikker på om smaken kommer til Norge, men det håper jeg. En ordentlig forfriskende smak!

Sørlandsis karamellis med salte crispkuler
Denne var skikkelig god! De crispy kulene var faktisk crpispy. Synes ofte de kan bli dvasne i is. Denne kommer jeg helt klart til å kjøpe igjen!

Urge gurana
En annerledes smak jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Jeg like’ern. Gjenkjøp!

Sprite cranberry
Ganske forfriskende. Synes smaken minner mye om vanlig Sprite men med en annen ettersmak. Personlig liker jeg original Sprite bedre. 

Barbells  nougat
Kjøpt i Sverige. Jeg kan ikke si at den smakte så mye nougat, synes heller den hadde en liten smak av hasselnøtter, men den var absolutt god.

Frossen avokado
Jeg ser ikke helt poenget med dette produktet. Det må eventuelt være om en kjøper avokado, men spiser så lite av den at man ender opp med å kaste mye av frukten. Det er jo langt rimeligere å kjøpe en hel avokado. Derimot må jeg si at avokadoskivene var gode, friske og så pene ut. 

Riccola sukkerfri caramel
God karamellsmak, men har en rar ettersmak. Jeg liker generelt ikke smaken av Riccola. Kanskje derfor jeg også synes denne smakte rart.

Stekt og spiseklar kyllingspyd satay
Jeg synes det er kjempe fint med flere sunne og enkle løsninger. Ferdigstekt kylling på spyd med sataysaus. God kylling og bra næringsinnhold. Gjenkjøp. 

Bodylab sjokoladekake bakemiks
Her var det bare å tilsette egg og vann. Smaken på kaken ble god og fin sjokoladekakekonsistens. Jeg synes det er så moro å komponere mine egne kaker og prøve meg frem med å smake på røren og finne den perfekte kakedeig, så jeg kommer ikke til å kjøpe denne igjen, men som en sunnere bakemiks er den helt super. 

Poppa søtpotet chips med rømme og urter
Sprø og gode. Absolutt et godt alternativ til vanlig chips. Den var super god som et alternativ til chips i tacoen!

Findus ovnsbakt fiskefilet med italiensk saus
Denne var overraskende god. Vil du ha en enkel, sunn og god fiskemiddag, er dette et godt altenativ. 

Yt proteinpudding med mangosmak
Tja. God pudding konsistens, men jeg var ikke så fan av mangosmaken. Synes rett og slett den smakte litt falskt og rart. 

Sukkerfri sjokoladepudding
Denne var veldig god. God sjokoladesmak og bra konsistens. Minner egentlig helt om vanlig sjokoladepudding. Gjennkjøp.  

Sukkerfrittt kirsebærsyltetøy
Skikkelig friskt og godt syltetøy med masse kirsebær. Denne kommer jeg helt klart til å prøve igjen.

Har du funnet noen nyheter som jeg ikke har testet? :grin: Jeg tar gjerne imot noen tips! 

Kristine ♥

16 kommentarer
    1. Søtpotetchipsen har vært på markedet en stund, og den er god.
      Ellers har jeg av nye produkter testet Ifa med cola & sitron (helt ok), Cola raspberry (God, men cherry er bedre), Fanta kiwi jordbær (ikke min greie) og mangopuddingen som deg. Det er synd at Tine, som har den digge konsistensen, alltid bommer på smak. Jeg ønsker karamell eller vanilje – som propud har 🙂 Bare at jeg vil ha det med Tinekonsistens!

    2. Hvor fant du kirsebærsyltetøyet? Vært i flere matbutikker, inkludert meny som pleier å være raskt ute med nyheter Hehehe.. men finner ikke! Gleder meg sånn til å teste🙈😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg