DEILIGE VANILJEKJEKS MED SJOKOLADEBITER

God søndagsmorgen dere ♥ Har helgen vært bra så langt? Jeg jobbet i går, men kvelden ble tilbrakt med gode venner og god mat. Så langt i dag har jeg hatt en rolig morgen med kaffe og kontorarbeid. Nå har jeg akkurat kost meg med en bakerunde. Jeg synes det er deilig å sette på rolig musikk og tralle i vei mens jeg lager noe på kjøkkenet.

SONY DSC

Jeg bakte deilige vaniljekjeks med sjokoladebiter. Disse ble sprø og gode på utsiden, samtidig som de er myke og seige innvendig. De er skikkelig avhengighetsskapende. Tar du en bit, vil du ha mer!

SONY DSC

Jeg har brukt hakket sjokolade i kjeksene. Om du ønsker kan du bytte ut sjokolade med for eksempel tørket frukt eller hakkede nøtter. Eventuelt droppe det helt, da får du deilige vaniljekjeks istedet.

SONY DSC

Deilige vaniljekjeks med sjokoladebiter
Til ca 12 kjeks

1 ss fibersirup, eventuelt annen form for sirup eller honning
40 g smør
45 g sukringold
1 egg
25 g mandelmel
40 g mel, jeg brukte speltmel
1/2 ts bakepulver
1/3 ts vaniljepulver, eventuelt vaniljesukker
1/4 ts salt
Ca 60 g hakket sjokolade

Pisk fibersirup, sukringold og smør godt sammen.
Tilsett så egget. Ha i tørrvarene.
Hakk sjokoladen og rør den inn til slutt.
Bruk en spiseskje til å forme klatter på et bakepapir.
Stek på 175 grader i 10 minutter.
Avkjøl på rist. 

SONY DSC

Server sammen med et glass melk eller en kopp kaffe. Nyt og kos deg!

Kristine ♥ 

12 kommentarer

Siste innlegg