KANELBOLLENS DAG

Skillingsboller, kanelboller, kanelsnurrer….kjært barn har mange navn. I dag er det kanelbollens dag og da må dette yndige og deilige bakverket feires  :razz: 

For en matnerd som meg, er det bare en måte å feire kanelbollens dag på og det er naturligvis med å bake boller! Gjærbakst er, etter min mening, noe av det beste som finnes! Den ultimate favorittoppskriften er en oppskrift jeg har bakt utallige ganger med min mamma. Hun lagde nemlig verdens beste kanelboller! Nå som hun er borte, viderefører jeg hennes fantastiske oppskrift. Den inneholder masse godt smør, hvetemel og sukker. Vil du derimot ha en sunnere boller på kanelbollensdag, har jeg plukket ut noen av mine favorittoppskrifter under.

SONY DSC

Saftige kanelknuter basert på speltmel.

Kanelbollekake

Deilige kanelboller laget med speltmel

Proteinsnurrer med blant annet mandelmel og vaniljeprotein

Super gode kanelbollepannekaker

SAMSUNG CSC

Snurrer med brunost

Ny vri på kanelbollen med kanelbolle-muffins

Håper du ble fristet til å feire kanelbollens dag. Boller eller ei, ha en strålende torsdag!

Kristine  ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg