EN MAGNET

Vi mennesker har lett for å glemme at hjernen din er en slags magnet. Tenker du på hva du er takknemlig for, vil du også bli mer takknemlig. Tenker du stadig på problemer, vil du bare se enda mer problemer.

Veldig mange av oss henger seg opp i små bagateller, ergrer oss over fortiden og grubler over ting vi egentlig ikke får gjort så mye med. Hva gjør det egentlig om du ikke rakk å gå med søppelposen før jobb? Posen er der fremdeles når du kommer hjem. Ta den senere! Hvor farlig er det egentlig om du veltet kaffekoppen? Det er ikke verre enn at du må tørke det opp! Og hvorfor kaste bort negativ energi på at det regner? Uansett hvor mye du irriterer deg, får du ikke endret været. Ta med deg en paraply og gjør det beste ut av situasjonen!

Ha i bakhodet at hjernen din er en magnet og i stedet for å henge deg opp i, irritere deg over og bruke energi på negative ting, fokuser heller på det positive. Forsøk så godt du kan å være optimistisk med de forutsetningene du har. Tenker du positive tanker, vil det også generere enda flere positive tanker. Men pass på; positive tanker, kan føre til at du går med et stort smil om munnen! 
God helg da dere :grin: 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Hilde:
      Når du kommer inn i en slik negativ tankespiral som er vanskelig å bryte ut av, kan det hjelpe å gjøre noe helt annet. Feks gå en tur, møte en venninne eller lignende. Noe som bryter med tankene totalt. Om det er slik at du ofte er i slike negative tankespiraler, vil jeg anbefale deg å oppsøke hjelp. Det er mange dyktige psykologer der ute som kan hjelpe deg å få tankene over på en mer positiv holdning 🙂 Lykke til <3

    2. Det var veldig rart at du skrev om dette med bagateller akkurat i dag. Jeg har vært så sint på meg selv fordi jeg har laget noen riper i den nye kjøkkenbenken min. I det store og hele er det en bagatell, men jeg har vært så lei meg at jeg til og med har måtte ringe gråtende til mamma og pappa. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slutte og tenke på det. Det verste er at jeg er så sint på meg selv. Har du et råd? Du virker så fornuftig.

    3. Synes det er så fint at du tar opp sånne innlegg om tanker. Du får ihver9meg til å tenke og til å bli litt gladere 🙂 hei

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg