MEKSIKANSK WOK PÅ 10 MINUTTER

Mandag betyr noe raskt og enkelt til middag! Uken er i gang for fult og da er det greit å ha noen enkle løsninger å ty til. Men selv om middagen skal være rask og enkel, trenger det ikke gå utover smaken.

I går jobbet jeg dobbelt, noe som betyr seksten timer. Når jeg kom hjem, ville jeg ha noe raskt, varmt og godt før jeg hoppet i sengen. Da laget jeg meksikansk wok. Denne middagen tar bare 10 minutter! I tillegg er den super god og kjempe sunn. En favorittmiddag hos meg på hektiske dager.

Meksikansk wok på 10 minutter

400 g svinekjøtt, eventuelt kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet
1 gul løk
1/2 rød paprika
1/2 gul paprika
1 boks kidneybønner
1 boks maiskorn
1 boks cherrytomater
1 buljongterning, jeg brukte kjøttbuljong
1 dl vann
1 ss tomatpure
Krydder: 2 ts spisskummen, 1 ts chilipulver, 1/2 ts paprikapulver, 1/2 ts salt, 1/2 ts hvitløkspulver – eventuelt 2 ss tacokrydder

Skjær kjøttet i biter. Ha det i en panne med høye kanter. 
Kutt løk og paprika i terninger og ha over i pannen. La kjøtt, løk og paprika steke 2 -3 minutter på høy varme til kjøttet har fått god farge. 
Del cherrytomater i to.
Tilsett buljong, vann, krydder og tomatpure i pannen. Rør godt til krydderet har fordelt seg. Tilsett så maiskorn og kidneybønner. 
La det hele koke opp og la koke i 2 -3 minutter. 
Server.

Topp gjerne meksikansk wok med en klatt rømme eller kesam. Revet ost vil også være godt. Spis wokken som den er eller server med tacolefser, sprø lompechips med ost eller kokt ris.

Da jeg laget en stor porsjon av denne middagen i går, har jeg igjen rester til i dag. Jeg elsker restemat! Et par minutter i en kjele på høy temperatur eller en liten tur i mikroen, og denne wok er minst like god. Lag gjerne dobbel porsjon, så har du til flere dager. Du vil ikke angre!

Håper mandagen din har vært bra og at du får en herlig uke :razz: Jeg ønsker deg en fortsatt fin mandagskveld. 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg