GJØR DISSE TO TINGENE FOR Å FÅ MER ENERGI OG BEDRE HUMØR

Tankene dine påvirker i høy grad hvordan du føler deg og hvordan du har det. Du har sikkert kjent følelsen av at det knyter seg i magen eller blitt klam i hendene når du virkelig gruer deg til noe. Det er nettopp fordi det er et fint samspill mellom hva som skjer i hodet ditt og det som skjer i kroppen din. Tenker du flere gode tanker, vil du altså føle deg bedre. Det er også slik at gode tanker, genererer gode tanker. Det blir en positiv tankesirkel. Av den grunn har jeg et rituale som jeg gjør før jeg legger meg og et når jeg står opp, for å påminne meg selv på å tenke gode og glade tanker. Gjør som meg og gjør disse to tingene daglig for å få mer energi og bedre humør.

Når jeg våkner
I det vekkerklokken ringer, bruker jeg 1 minutt på å bare ligge i sengen og tenke på dagen jeg har i vente. Jeg finner tre ting som jeg gleder meg til akkurat denne dagen. 
Det er ikke alltid like lett å finne noe å glede seg til. Noen dager forsøker hjernen min å si ting som ‘å, jeg er så trøtt, jeg vil bare ligge i senge, det er ikke noe bra ved i dagen dag’, men uansett hvor negative tanker jeg har, forsøker jeg alltid å lure hjernen min til å finne tre ting. Noen ganger kan det være noe så enkelt som at jeg gleder meg til morgenkaffen eller til følelsen av å legge meg i sengen igjen når dagen er over. 

Før jeg legger meg
I det jeg legger meg i sengen bruker jeg 1 minutt på å tanke ut tre ting jeg er takknemlig for gjennom dagen som har vært. Her gjelder det samme som når jeg våkner. Noen ganger er det de minste lille ting jeg er takknemlig for. Uansett hvor kjip dagen har vært, finner jeg alltid tre ting. Jeg forsøker også å kjenne på de gode følelsene jeg får når jeg tenker på hva jeg er takknemlig for. 

Gjør disse to tingene du også. Få de inn i din daglige rutine og jeg kan love deg at du vil få mer energi og bli i generelt bedre humør. 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Veldig fine tips Kristine. Synes det er så bra at du satdig får meg til å tenke meg om. Jeg skal begynne å gjøre disse to tingene 🙂

    2. Nydelig <3 Veldig gode tips 🙂 Jeg pleier å bruke samme motivasjon for å komme meg ut av senga 😀 Men må si det å tenke over ting man er takknemlig for før man skal sove er jo utrolig viktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg