SJOKOLADEKAKE I PANNE MED GLASUR TIL LUNSJ

                                                                                                                                                                                                      Inneholder addlinker

I dag hadde jeg god tid på morgenen og bestemte meg for å ta en rolig formiddag med en ekstra god lunsj. Jeg laget sjokoladekake i panne med glasur. Yes, du kan spise sjokoladekake til lunsj! Denne inneholder fiber og godt med proteiner. Jeg spiste sjokoladekaken i seg selv som et måltid. Den passer perfekt til frokost, lunsj eller kveldsmat, men du kan også dele den opp i stykker og spise som en slags dessert.

Det er egentlig bare en sjokoladepannekake som jeg har stekt i ovnen. Jeg har valgt stekeovnen da jeg synes det gir et saftigere resultat. Om du ønsker kan du også steke kaken i en stekepanne som en pannekake. Da røren gir en ganske tykk pannekake, vil jeg tro at du må steke den på ca 2 minutter på hver side på medium varme.

Sjokoladekake i panne med glasur til lunsj, frokost eller kveldsmat
Til 1 person

Sjokoladekake i panne
2 egg
2 ss havremel
1 ss sjokoladeprotein, jeg brukte double rich chocolate, kan sløyfes
1 ss kakaopulver
1/3 ts salt
1 ts bakepulver
1 ts sukringold

Ha alle ingrediensene i en skal. Pisk sammen med en gaffel.
Hell røren utover en stekepanne.
Sett hele stekepannen i stekeovnen.
Stek på 175 grader i 8 -10 minutter.

 

Glasur
Ca 3 ss yoghurt naturell
2 ts kakaopulver
1 ts sukrinmelis
1 ts sukringold
En ørliten klype salt
1/4 ts vaniljepulver, kan sløyfes

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle.
Tilsett eventuelt litt melk eller vann om glasuren blir tørr.
Smør utover sjokoladekaken.
Server.

Jeg toppet med kakaonibs og hempfrø. Det gir både god krunsj, god smak og ekstra vitaminer og mineraler.

Nå skal jeg komme meg på jobb. Ha en fin dag videre!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Bruker du bare vanlig bakekakao? Det ser veldig godt ut så jeg skal prøve meg på denne oppskriften 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg