MATNYHETER HØSTEN 2020

Som et barn på julaften. Det er meg når det er sesongslipp for nye matvarer i dagligvarebutikken! Jeg er og forblir en matnerd. Jeg har rukket og teste masse matnyheter, har du? Her kommer en liten vurdering av de matnyhetene jeg har testet.

Matnyeheter høsten 2020

⋄ Skyr karamell
Denne var god, kanskje til og med litt mektig og litt vel søt. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. den får en tommel opp i hvert fall.

⋄ Urge mango
Søt og god. Denne har jeg kjøpt flere ganger

⋄ Nidar caramel brownie
Ble faktisk litt skuffet over denne. Sjokolade, karamell og brownie er jo alle tre gode ting, men sammen synes jeg det ble kjedelig og too much på en og samme tid.

⋄ Skyr panna cotta bringebær
Litt smakløs. Denne ble ikke en favoritt hos meg.

⋄ Zero OH saft, mango & lemon
Soleklart den beste sukkerfrie saften i mine øyne. Det her ble en favoritt.

⋄ Tunn havreknekkebrød
Rett og slett et tynnere knekkebørd laget på havre. Det er sprøtt og godt og har bra næringsinnhold. Jeg liker det!

⋄ Snop sjokokrønsj
Nam. Liker du smash, slik som meg, vil denne soleklart falle i smak!

Star nutrition vegansk proteinbar
Jeg har testet både smakene caramel chocolate og peanut chocolate. Karamellvarianten var god, peanøtt sjokolade synes jeg ble litt tørr, men et bra alternativ for vegetarianere.

⋄ Broken taco salsa verde
Rett og slett en grønn salsa. Denne falt i smak hos meg.

⋄ Broken taco hell no salsa
Denne salsaen var fryktelig sterk. Det er mulig jeg er pingle, men jeg måtte lage meg en helt ny tacoporsjon etter å ha brukt denne på tortillalefsen. Fy søren den var sterk. Alt for sterk for meg!

⋄Sørlandschisp melkesjokolade med mais
Denne likte jeg godt. Søt melkesjokolade  med salte cirspy biter. Kommer til å kjøpe denne igjen.

⋄ Maiskaker med cream cheese siracha
Nok en slager hos meg. Små spicy riskaker. Veldig gode med pålegg som skinke, avokado og cottage chesse.

⋄Gresk yoghurt granatpele og rose
Synes denne smakte rart, et snev av oppvaskmiddel eller lignende. Kommer ikke til å kjøpe denne igjen.

⋄ Snac a jack med yoghurt
Disse små søte riskakene med yoghurt minner litt om riskaker som er overtrukket av yoghurtnøtter. Muligens litt søte etter mine smaksløker, men gode.

⋄ Ur havrebørd miks
Denne består av mer enn 50 % havre. ellers er den bare tilsatt hvetemel og salt. Jeg er imponert over ingredienslisten. Ikke minst synes jeg brødet smakte godt, det var enkelt å lage og jeg liker også at det er lagt av norsk urhavre.

⋄ Ben & Jerrys fairway to heaven
Oh, hallo. Denne var skikkelig god. Karamellisen har store biter av karamell i seg. Karamellbitene minner veldig om fudge karamellene som du kan kjøpe fra smågodt hyllen. Dette blir en favorittis.

⋄ Dent Flip licorice & caramel
Nok en matnyhet som falt i smak. Jeg kjøper sukkerfrie pastiller sjeldent. Rett og slett fordi jeg ikke føler et sug eller behov etter dem og også fordi jeg blir veldig oppblåst, men disse var veldig gode.

Barbells vegansk proteinbar, salty peanut
Denne falt ikke helt i smak hos meg. Smaken var god, men jeg synes rett og slett den var litt tørr. Jeg har ikke smakt hazelnut nugat varianten. Den står på listen min og jeg håper den er litt mer saftig.

Har du testet noen matnyheter som jeg må få med meg?

 

Kristine ♥

9 kommentarer
    1. Gøy at du også liker denne Urge Mangoen. Selv drikker jeg nesten aldri brus mer, ikke en gang lettbrus, men kommer det først noe nytt så kan det være at jeg kjøper en flaske, eller 2, sånn for å ha smakt det liksom. Og jeg synes denne smaker veldig godt. Garantert en brus jeg hadde drukket ofte, om jeg hadde drukket brus til vanlig ^^

      Ble også litt nysgjerrig på den ene Broken Taco-sausen nå. Ikke så veeeeldig den du skriver er sterk, da jeg er litt “pingle” på sterkere saker selv. Men den “ikke-sterke” tror jeg at jeg skal se om jeg finner til helga. Kanskje litt overraskende, men jeg digger ihvertfall etiketten på glasset!!! 😀

    2. Sykt mye spennende. Skal gå på butikken og finne nyheter jeg også! Inspor 🙂

    3. Jeg har testet nye inspira isen med Lemon pie, veldig god! Også Salty caramel explotion fra Nidar😋

    4. De dentene har også kommet i flere andre smaker. Den med cola og sitron er veldig god 👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg