Sjokolademuffins med god samvittighet

Jeg lagde disse utrolig gode sjokolademuffinsene i går.
De ble saftige og smakfulle, en ny slager i min bakesamling.

SJOKOLADE MUFFINS

6 stk

1 egg
1 hvitte
1 ss splenda
1 ss sukrin
20 g mocca-protein
20 g bakrepro
15 g fiber husk
15 g byggmel
0,5 ts bakepulver
1 dæsj kanel og 1 dæsj kardemomme
Litt vann

Pisk eggdosis av egg, sukrin og splenda.
Ha i det tørre og litt vann. Stivpisk egghvitten og bland i resten.
Stekes på 150 grader i 15 minutter.

Jeg toppet med melis av sukrin melis som jeg blandet 1 ss 100 % kakao og 1 ss kaffe i.
Per muffins med topping blir det 55 kcal, 6,5 g protein, 1 g fett og 3 g karbohydrat

Nydelig, mmmmm 🙂
4 stykker gikk på rappen ned i min mage. Men hva gjør vel det, med så bra innhold 🙂

11 kommentarer
    1. Anonym- Fiber husk har jeg kjøpt på Ultra, det stod blant bakeproduktene. Anbefaller virkelig muffinsene, de ble knall gode 🙂
      Silje- Jeg bruker bakepro, altså bakeprotein pulver som jeg har kjøpt i Sverige.
      Jelly Belly- De var kjempe gode 🙂 Er genialt med sunn og god mat når man er sugen! Mocca protein er proteinpulver fra my revolution, det er det eneste pulveret jeg har smakt som jeg har likt, og jeg har smakt relativt mange! Bakepro er nøytralt bakeprotein. Jeg har kjøpt det i Sverige, men jeg tror også proteinfabrikken selger det 🙂

    2. Takk for det 🙂
      Muffinsene ser kjempegode ut!
      Er mocca-protein noe sjokolade opplegg pulver?
      Hva er bakrepro og hvor får man kjøpt det?

    3. Nam!! Lenge siden jeg har bakt, så disse må prøves snart.
      Synes du er flink å holde på den sunne livsstilen din oppi livets endringer, søta! Det er så lett å kommer ut av kontroll når privatlivet er det. Jeg er imponert! Stå på =)
      Fin søndag til deg =)

    4. Fantastisk. Skal prøve disse så fort som mulig!
      Hvor får man kjøpt “fiber husk”?

    5. hvorfor ikke gå på diett hele livet når det finnes så mye godt. Jeg må prøve disse =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg