Pancakes for your health

Jeg har fått en ny favoritt oppskrift :mrgreen:

Sunne og proteinrike pannekaker

2 dl soya melk, eller skummet melk
2 dl farris naturel
2 hele egg
2 egghviter
20 g zero carb vaniljeprotein (link)
20 g mandelmel (kn byttes ut mot annen tørrvare)
60 g jytte mjøl (kan byttes ut mot annen tørrvare)
1 toppet ts fberhusk (kan byttes ut med jbk-mel)
2 ss splenda

Bland alle ingrediensene god sammen før du lar røren svelle i minst 15 minutter.
Spray en panne med 1 kcal spray, eventuelt litt olje, og stek tynne pannekaker.
Jeg fikk 10 stykker.
Mmmmmm….

Server pannekakene med sukkerfritt syltetøy, skinke og vita hjertegod ost, et dryss splenda/sukrin og kanel, brunost, bær, bananbiter og peanøttsmør, ja så og si hva som helst :grin:


Jeg prøvde meg på ost og skinke, og brunost jordbærsyltetøy.
Den søte versjonen var helt klart min favoritt.
5 av pannekakene endte i min mage, og jeg ble (litt for) mett ;-)

Hele oppskriften gir:
563 kcal, 57 g protein, 19 g fett og 43 g karbohydrater.
Per pannekake:
56 kcal, 5,7 g protein, 1,9 g fett og 4,3 g karbohydrater.

 

Sunne, mettende, næringsrike og kjempe gode pannekaker :grin:
Kristine ♥

31 kommentarer
    1. jeg prøvde å lage de, og smaken var veldig bra. men hvordan klarte du å snu de? mine gikk i oppløsning når jeg prøvde å snu dem

    2. jea:
      Altså, spør du om oppskrift på en deig til å ha i ovnen? Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente 😉
      Men du kan godt prøve å blande litt melk, havregryn og egg i ovnen. kanskje med litt splenda/sukrin og litt bær over 🙂

    3. Marlene:
      Jeg vil anbefale å ha det i, ettersom det fungerer som et bindemiddel, eventuelt kan du ha litt mer mel i 🙂

    4. Stine Malvik:
      Ja, det gjør jeg, på helios. Du får kjøpt det på så og si alle helsekostforetninger. 1 kcal spray har jeg kjøpt på Ultra. De har det også på Ica Maxi 🙂

    5. Maja:
      Fiberhusk fungerer som et bindemiddel. Så lenge du bare tar litt blir det ikke slimete, bare litt mer fastere røre 🙂

    6. Ida:
      Farrisen gjør røren mer luftig.
      Det er derfor viktig å ikke røre for godt, det skal være litt kulsyre 🙂

    7. Jeg lurer også på hvorfor du har Farris i pannekakerøra? Special reason? Ellers, takk igjen for herlige oppskrifter. Utrolig inspirerende for dårlige kokker 😉

    8. Pannekaker er digg!<3 Men lurer på hvordan de blir med fiberhusk i røra, blir det ikke litt slimete konsistens på dem da eller?

    9. Hei, Kristine! For en fin oppskrift, det er også kjekt at næringsinnholdet er tatt med og. Jeg lurer på hva Farris gjør godt i pannekaker? 🙂 Hilsen Cecilie.

    10. Digger bloggen din, fortsett slik!
      Fikk skikkelig lyst på pannekakene du har laget..
      Ha en god helg!:-D

    11. Oi, farris ja! En unik ingrediens! hehe 😉 så utrolig godt ut…jeg har ikek vaffeljern, og misliker det til tider mye ;P men pannekaker er jo lett like godt 😉

    12. disse så da fantastisk gode ut! kanskje gode med cottage cheese og syltetøy.
      nam 😀

    13. Hei Kristine:) Mm, nå blir det definitivt pannekaker i helgen:) Lurte bare på om det er noen spes grunn til at du bruker farris i oppskriften? Blir de enda bedre av det?

    14. Hei!! Lurtre på om jeg fikk lagd en slags deig jeg kan ha i ovnen av kun egg og havregryn (bakepulver?) kanskje litt melk eller vann? hehe, jeg er INGEN baker men vil lage noe supersunt å ha i ovnen, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg