Litt sunnere sjokoladekuler

Disse sjokoladekulene smaker vanvittig godt, og er godt for både kropp og sjel.
Sunn julegodt   :grin:

Sjokoladekuler
25 g vita hjertegod margarin
2 ss honning
2 ss varm kaffe
30 g havregryn
6 stk dadler
4 ss sukrin
2 ss 100 % kakao

Hakk dadlene fint. Bland sammen med resten av ingrediensene.
Rull til kuler og sett kaldt.
Nyt.

Jeg rullet kulene i litt kakao.
Om du har kokosmasse tilgjengelig, tror jeg dette også ville vært veldig godt.


Jeg er som sagt en person som elsker julen.
Smør og sukker hører med i en hel del julekaker. Jeg koser meg med god samvittighet med alle julens utskeielser, jeg er også åpen for å finne gode og sunne alternativer.

Kristine  ♥

9 kommentarer
    1. Disse gå supergode ut!
      Skal definitivt prøves:D Hvor mange fikk du ut av oppskriften?

    2. Minner litt om de jeg lagde forrige helg, bare at der var det ikke margarin, men cocosa. Ble fort litt for harde de kulene i og med at cocosa stivner under 24 grader..

    3. Godt å høre at du koser deg med god samvittighet! Det har du all grunn til 🙂 I går hadde jeg treningsfri og bakte hjemmelagde pepperkaker hjemme 🙂 Utrolig herlig med pepperkakeduft i hele underetasjen. Jeg virkelig elsker jul og julekaker. Det er lov å unne seg når man er flink på trening 🙂
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg