BROWNIESKULER

Jeg har prøvd meg påflere forksjellige ‘godiskuler’ i det siste.
Dette er å blir favoritten.
Fantastisk, fantastisk godt!!

Brownieskuler

10 stk madademienøtter
10 stk mandler
10 stk dadler (aller helst ferskplukket)
1 ts sukrin
2 ts kakaopulver
1 ts skyr naturell
2 dråper stevia vanille krem

Hakk nøtter grovt og ha i en foodprossesor.
Kjør til nøttene er knus.
Hakk dadler og tilsett i nøtteblandingen sammen med sukrin,kakao, skyr og stevia.
Kjør til en jevn masse og rull til kuler.
Mmmmmmmmmmmmmm…


Jeg rullet kulene i kakaopulver i blandet litt sukrin.
Så nydelig.
Disse har en god og søt sjokoladesmak.
Søtt og sunt!

Dadler er energimat, samtidig som de er søtende, mettende og fullpakket med næringsstoffer og fiber.
Fiberinnholdet gjør at dadlene ikke frigjør energien så raskt, og gjør dem sunnere å spise enn søtsaker og sjokolade.
Mineralene i dadlene danner antioksiderende enzymer. Disse beskytter mot skadelige virkninger fra frie radikaler som skjer ved fysisk aktivitet.
Dadlene inneholder blant annet mye betakaroten, B3- og B6 -vitamin, samt kalium, magnesium, jern og kobber.


Kristine

45 kommentarer
    1. Når jeg lager brownies og de blir mislykket, bruker jeg noen ganger å rulle kaken til små kuler (må være litt bløt/rå, kan bruke evt sjokoladekrem). Setter de i frysern i rundt en time! Nydelig!

    2. Du skrev “du ble trukket”? var det en skrivefeil? Så det var flere Malin med i konkurransen, og jeg har ikke fått mail, så jeg bare lurer 🙂

    3. Martine:
      Det er kjederlig. Å når man spesefikk venter på noe, virker det i tillegg som man venter en evighet 😉
      Jeg har prøvd Metant Pro i sjokolade, men zero carb er bedre. Ellers så synes jeg melkesjokoladepulveret er veldig godt når man blander det med noe. Det er litt vel søtt og kun drikke, men i kesam eller skyr er det favoritten.
      Mocca Protein fra MyRevolution er en annen favoritt. Dette er det eneste pulveret jeg bruker i kaffen. Når det kommer til proteinkaffe er mocca-protein best! Mener å huske at du har hatt mocca før?

      Vel, du ble kanskje ikke så mye klokere. Krysser fingrende for at zero carb snart er tilbake 🙂

    4. E:
      Jeg kan lage dette på et innegg. Takk for tips 🙂
      Favorittene mine hos iHerb er
      – Stevia, flytende i vanilje eller english toffee
      – Krydder, de har masse deilig og rimelig krydder
      – Te, teen koster ingenting der i forhold til her
      – Sukkerfrie essenser
      – GoLean frokostblanding

      Når det kommer til baseøvelser er jo baseøvelsene knebøy, markløft, benkpress, nedtrekk og roing. Det er alle svært gode øvelser som jeg ville hatt med i et styrkeprogram 🙂

    5. Catharina Adele Nordli:
      Da kan du tenke deg at dadler og godiskuler i en og samme blir ekstra deilig 😉
      Kos deg med browniekulene og god helg 🙂

    6. mittlivoghelse:
      Så sant! Det er nesten sånn at vi ikke hadde trengt sjokolade eller sukker i verden.
      ….men noen ganger er en vanlig sjokolade uslåelig, desverre 😉

    7. Ida:
      Jeg elsker dadler. De ferske man kjøper i løsvket minner om bolledeig!
      Det smaker lite dadler av denne balndingen, mer sjokolade. Dadler blir et søtsnings og bindingsmiddel her 🙂
      Stevia kan du droppe eller eventuelt bytte med litt vaniljeesens.

    8. Betty Spaghetti:
      Jeg har faktisk bare kjøpt vanlig sukrin her i Norge, noen gode ting holder jeg på 😉 Sukrinversjonen på iHerb heter exytol, men jeg har som sagt ikke smakt deg.

    9. Nina:
      Koselig at du synes det Nina. Jeg sender over en real dose kjøkkenglede og håper du kommer til nytte i helgen 😉

    10. Oi! De så fantastisk gode ut!! Du er en inspirasjon på kjøkkenet! Venter bare på at det skal smitte over på meg 8)

    11. Mmm det så godt ut:) Jeg er i utgangspunktet ikke fan av dadler, smaker du det veldig godt når det er blandet sammen med alt det andre? Er det mulig å sløyfe el. bruke noe annet enn stevia vanilje om du ikke har det tilgjengelig?

    12. Det kan jeg tenke meg! Sånne er farlig gode 😉 Jeg har også superdilla på det for tiden. Favoritten er med lakris og sjokolade. Så fantastisk nydelig! 😀

    13. Kult <3 Vil du gå inn på bloggen min? hadde betydd mye om du anbefalte den, men du må ikke hvis du ikke gidder:)
      Elsker bloggen! er en stor fan;)
      Ha en super dag <3

    14. Det så godt ut 😀
      Jeg har lenge ventet på at Nordic Nutrition skulle få oppfylling zero carb proteinene, men det har vært tomt i en evighet. Sendte mail i september og da sa de det skulle komme inn i løpet av 14 dager, noe som aldri skjedde.
      Har du noen andre merker å anbefale? Jeg kommer til å kjøpe inn sjokolade- og vaniljesmak i alle fall 🙂

    15. Nam! Har laget noe lignende flere ganger før. Disse skal prøves til helgen 😀

    16. Heei 🙂
      Vet du Gjort dette før, men vil du legge ut de beste tingene du har kjøpt på iherb? Jeg aner nemlig ikke helt hvor jeg skal begynne… :-S
      Og har du forslag til effektive Baseøvelser innenfor styrketrening? 😀
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg