Quesadilla Light

Nå har jeg nettopp hatt en knall treningsøkt!
Jeg gleder meg faktisk til hver økt med BootyBuilding.
I dag gjorde jeg blant annet markløft, bicepscurls, planke og utfall, etterfulgt av 15 minutter moderat intensitet på ellipsemaskinen.
Jeg fikk pump både i ben og armer :cool:
Moro, moro!
Pulsen kom også opp. Gjennomsnittspulsen lå på 138 og makspuls på 175. Totalt på 62 minutter var 542 kcal forbrent.

Dagens middag var en ny favoritt.
Meksikansk mat er alltid en vinner.
Denne varianten av quesadilla er både smakfull og sunn, en lettere varsjon av den vanlige quesadilla.


Kylling (eller annet kjøtt) stekes raskt i stimler. Tilsett hakkede tomater, hvitløk, chili, tacokrydder og eventuelt litt vann. Kok opp.
Smør speltlomper med litt pesto og ha over tomatsausen med kjøtt/kylling.
Topp med ost (for eksempel vitahjertegod) og stek i pannen på middels varme i tre- fire minutter på hver side.
Skjær i to og spis :grin:
Server gjerne med litt tacosaus (bruk den uten sukker) guacamole.
Guacamole lager du enkelt selv ved å mose avokado sammen med finhakket løk, tomat, hvitløk, chili og litt sitronsaft.

Kristine ♥

21 kommentarer
    1. I oppskriften står det ” hvitløk, chili, tacokrydder”, er alle disse krydder, eller bruker du fersk chili/hvitløk? Er det vanlig tacopulver du bruker, den i pose, eller finnes det et tacokrydder som er sunnere?
      Elsker bloggen din 😉

    2. Sofia:
      Takk for tilbakemeldingen Sofia.
      Jeg er absolutt ikke overlegen. Jeg synes emnet er kjempe spennende, det er derfor jeg studerer ernæring, jobber på et treningssenter og leser mange studier og fagliteratur på fritiden.
      Vi er alle forskjellige, og det er flott! Tenk hvor kjederlig det hadde vært omn alle var like? 🙂 Jeg synes det både er spennende og moro med en slik debatt. Det er så mange forskjellige meninger og syn, og jeg må legge til at dette er MIN mening og MITT syn. Det er lov og flott å være uenig.

    3. Jeg har lest bloggen din lenge, og liker både deg og bloggen din godt.
      Da jeg leste ditt forrige innlegg om statens kostholdsråd ble jeg litt skuffet. Ikke fordi jeg er uenig med deg, men fordi du virker så overlegen og bedrevitende. Fint å være uenig, men tenk deg om to ganger når du slakter råd som er basert på langvarig forskning. Dessuten er det eneste du faktisk er uenig i mengen karbo. Du foretrekker mer fett og protein, mens de anbefaler mindre fett, sunne karbo(ikke sukker og hvitt mel!!!) samt protein. Så jeg skjønner ikke hva du hisser deg så veldig opp for. Alle er vel hvertfall enige i at grønnsaker, frukt, magert kjøtt og fisk er bra?
      Jaja, ha en god dag 😀

    4. Det er jo kardioen på slutten som får gjennomsnittspulsen til å øke. Men det funker bra med pulsklokke på styrketrening. Bruker det selv og man forbrenner en del hvis man tar skikkelig i. 😀

    5. Nå vet ikke jeg hva maxpulsen din er, men ser ut som du får pulsen ganske høyt opp under styrketrening, og det er jo kjempebra:) Kjører du kort pause, eller bare veldig intensive sett for å hlde så bra gj.puls?

    6. NAM! Elsker Mexikansk mat – vertfall i Mexico (hvor broren min bror..)
      Btw; dette er kanskje noe for deg? -> Youbars.com -> Du kan lage dine egne ‘bars’ med eget innhold, 39 USD for 13 bars + frakt.. Har ikke prøvd selv enda..

    7. fortsett å skriv slik du skriver. så utrlig kjekt å lese! hadde likt enda flere innlegg om du har mulighet for det:) !

    8. Namnam! Meksikansk mat slår aldri feil 😀
      Vil også anbefale Pannebiff. Du steker kjøttdeig blandet med ett egg (f.eks. svinekjøttdeig/kyllingkjøttdeig/karbonadedeig) i en stekepanne, slik at det blir en pannebiff. Smør tortillalumper med litt krydet kremost, legg på 1/4 av pannebiffen, putt på ønsket fyll (f.eks. tomat, løk, paprika, mais o.l) over og gratiner i ovnen i 10 min. Veldig enkelt, smakfullt og lite oppvask. Jeg elsker det 😀

    9. Hei 🙂 Jeg lurte på om du kanskje har noen gode oppskrifter på sunne wraps/lomper, som passer til feks kylling, fisk osv? Og sunne pitabrød, går det an? hehe.. Liker bloggen din utrolig godt, stå på! 😀

    10. Lite spørsmål.
      Jeg prøvde meg på proteinkaffe. Men proteinpulveret (d samme som du bruker)
      klumpet seg. Ble en kaffe med mye tyggemotstand. Hva har jeg gjort feil?

    11. Bruker du pulsklokke når du trener styrke? Visste ikke at man “kunne” det, så har egentlig bare brukt det på kardiotrening, men skal prøve det i morgen. Blir spennende å endelig se hvordan pulsen er under pumpinga 😀
      Og, den retten der så sykt god ut, kanskje det blir middagen i morgen…

    12. Hei! 🙂
      Fin blogg..
      Men jeg bare lurer? Er det ikke litt slitsomt og nesten hele tiden tenke sunt og trene?
      Jeg trener masse jeg og spiser sunt med det og telle kallorirer og alt sånt, og alltid spise sunt virker HARD..Er det ikke det??

    13. Hvordan går det med å ikke spise godteri? Lurer på om du har noen tips til å ikke spise det i hverdager. Jeg har nemlig et “problem” med å spise en stooor middag, for deretter å spise is med sjokolade …. Vil prøve å holde meg til lørdagen, men klarer det ikke helt.. Så hvis du kunne si meg noen tips til hvordan du klarte/klarer det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg