Sandwich

Hva med en lekker og super sunn sandwich til lunsj?  :razz:
Eller til middag / kveldsmat?
Denne kan spises til enhver tid mens du nyter de gode smakene.

FiskeSandwich
2 store fiskekarbonade*
Paprika, jeg brukte den oransje
Purre
Cherrytomater
Soltørkede tomater
Pesto**
1 søtpotet
Krydder, jeg brukte hvitløk, chili, pepper og oregano
Kokosolje, eventuelt annen olje

Skjær søtpoteten i tynne strimler og stek i en varm panne sammen med kokosolje og krydder. Stek 2 -3 minutter på hver side avhengig av tykkelse. Potetskivene skal bli crispy.
Smør fiskekarbonadene med dijonsennep.
Bland soltørkede tomater med pesto.
Legg lagvis grønnsaker, potet og fiskekarbonader.
Bruk gjerne andre grønnsaker enn det jeg har brukt.
Topp med tomat- og pesto-blandingen.
Ha gjerne over litt nykvernet salt og sitronsaft.

*Pass på at du velger en fiskekarbonade, eventuelt fiskekake med høyt fiskeinnhold.
Det skal alltid være mer fisk enn andre ingredienser.
Om du har muligheten vil jeg anbefale å kjøpe fiskekarbonadene fra en fiskebutikk, eventuelt fra ferskvaren.
**Når du kjøper pesto, velg aller helst en økologisk variant, og se på innholdsfortegnelsen at den inneholder gode oljesorter.


Dette var et fantastisk måltid med masse smak.
Her får du i deg proteiner fra fisk, gode karbohydrater fra potet og godt med sunt fett fra pestoen, i tillegg til masse vitaminer, mineraler og kostfiber fra grønnsaker.
Nyt og gled både kropp og sjel :grin:

Kristine ♥

16 kommentarer
    1. Lille:
      Kokosolje ville jeg også bestilt, du får dette mye rimeligere på iHerb enn på helsekosten.
      Hva med spirulina? Selv har jeg begynt å ta dette hver dag, og jeg er sikker på at det gir fantastiske resultater.
      Mandelmel er også mye billigere på iHerb.
      Bruk gjerne koden OKE701 🙂

    2. Treningsglede:
      Jeg elsker mat! Og det er nok det som er gnisten og driven.
      Hele livet mitt har jeg vært et stort matvrak. Mat skal både være godt for kroppen, smake godt og gjerne også se bra ut – husk vi spiser med øynene også 🙂

    3. Anonym:
      For tiden trener jeg ikke noe spesefikk, men gjør som jeg ønsker. Pauser tenker jeg aldri på, men kjenner etter på kroppen! Øvelser og sett varierer jeg ut ifra dagen og dagsformen. Jeg prøver å være flink til å kjenne at de riktige musklene jobber. Jeg kan prøve å skrive litt mer spesefikk i et eget innlegg, men for tiden, ettersom jeg må ta det med, gjør jeg som jeg vil 🙂

    4. Martine:
      Det er en grei variant det.
      Jeg ønsker at matvarene skal være så rene som mulig, og prøver å finne ferskvarer med rundt 70 -80 % fisk, men det får jeg kun i fiskebutikken.
      Det er merkelig at de aller fleste fiskekaker har mer av andre ingredienser en fisk 😉

    5. Hei! Jeg tenkte jeg skulle bestille produkter fra Iherb, tenker da på yacon sirup, stevia vanilla og cocoa powder. Er det noe mer du anbefaler å bestille? Planen er å bruke de i matlaging 🙂 For eksempel cocoa oil, er det billigere å kjøpe det på nett eller i helsekosten? 🙂

    6. Du er så sykt kreativ med mat. Jeg skjønner ikke hvordan du greier det?! Er jeg sulten og skal lage mat blir det ting som tar 2 minutt, og som regel 2-3 ingredienser. Du imponerer!

    7. Kan du skrive et innlegg om hvordan du trener? Jeg mener sånn litt detaljert, pauser, sett
      Øvelser, tid osv. Og hvis du har noen gode øvelser er det fint om du kan dele de:)

    8. Hva er “nok” høyt fiskeinnhold da? hehe..
      Jeg bruker å kjøpe fiskekaker og fiskekabonader fra Rema1000 med 49% og 50% ren fisk, er det ok? Jeg synes de er best på smak også. Tror merket heter GodeHav eller noe. Grei pris er det og 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg