Raw iskrem dessert

Jeg har som sakt fått mer og mer sans for raw food og superfood.
Det finnes utrolig mange lekre desserter og kaker i denne kategorien, og når de samtidig er super sunne og gjør godt for kroppen må jeg utrope et stort HURRA! :grin:
Nå har jeg prøvd meg på en raw iskrem dessert som ble helt nydelig. At dette er inneholder massevis av flotte næringsstoffer til kroppen vår, er bare et stort pluss.
Kanskje denne kan friste til helgekosen?

Raw iskrem med sjokoladetopping

Vaniljeis
1 dl cashewnøtter 
1 dl valnøtter
6 ss kokoskrem*
1 dl kokosvann**
3 ss yaconsirup
Litt økologisk vaniljepulver
1,5 ts fiberhusk

Ha nøtter i en foodprosessor og kjør til de er blitt fint hakket.
Ha i resten av ingrediensene og kjør til massen er blitt jevn.
Hell isen i en form og frys i minimum 1 time.
Om du fryser den lenger enn en time må du ta opp isen ca 30 minutter før den skal spises.
Jeg vil anbefalle å kle formen med bakepapir eller plastfolie slik at ikke isen setter seg fast i formen

*kokoskrem er den tykke kremen/masse du finner i toppen av kokosmelkboksen
**kokosvannet er vannmassen som ligger under kokoskrem i kokosmelkboksen

Sjokoladetopping
40 g kakaosmør
2 ss kokosolje
3 ss rått kakaopulver
1 ss carobpulver
Bittelitt himalayasalt
4 dråper stevia vanilje

Smelt kakaosmør og kokosolje i vannbad. Blandingen skal ikke bli over 40 grader.
Tilsett resten av ingrediensene og bland godt.
Hell sjokoladen over isen. Isen må være fryst først.
Avkjøl før du serverer.


Jeg serverte isen i skiver med noen bringebær og litt kokoskrem.
Nydelig, helt fantastisk godt.
Smaken får sommeren til å virke litt nærmere.

Yaconsiurp, økologisk vaniljepulver, kakaosmør, kokosolje, carob-pulver, rå kakaopulver, himalayasalt og stevia har jeg kjøpt på iHerb, da det er mye rimeligere enn å kjøpe ingrediensene på helsekosten i Norge.
Bruker du koden OKE701 får du 5 $ i rabatt på din første bestilling.

Jeg har gjort mer enn å stå på kjøkkenet i dag.
Før jobb fikk jeg inn en liten treningsøkt.
Jeg følte meg ikke helt på topp i dag, og valgte å ta en kort og rolig økt.
-Knebøy til bok
-Gående utfall
-Leg ex
-Enarms roing
-Lats roing
Nå skal jeg nyte sofaen og fredagskvelden.

Det er fredag dere :mrgreen:
Riktig god helg.

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg