Lekker Tuna

Tunfisk er super mat med masse proteiner, så og si fri for fett og karbohydrater.
Om du ikke er spesielt glad i tunfisk på boks, prøv tunfiskbiff.
Super sunt og super godt :grin:
Findus selger rimelig fryst tunfiskbiff av pakker på 480 gram. Da får du 4 biffer på 120 gram hver.

Jeg har lagt min elsk på disse biffene.
Ikke bare er innholdet perfekt, smaken er fantastisk.
I dag ble det tunfiskbiff til både lunsj og middag.

Lekker tunfisksalat.
Salaten består av gul og rød paprika, blomkål, rød lollo salat, ruccola, cherrytomater og rødløk.
På toppen har jeg tunfiskbiff i strimler, cashewnøtter og en wasabidressing.
Wasabidressingen består av litt soyasaus, wasabi, sitronsaft, himalayasalt og hvitløk.
Kjempe godt og ikke minst delikat.

Tunfiskbiff skal kun være lett stekt, ellers blir den tørr. Skur på pannen på høy varme (6-7 av 9) og la pannen bli ordentlig varm før du har i tunfisken. Det holder å steke på 30 – 60 sekunder på hver siden.
Jeg steker alltid tunfisken med wasabi og sesame krydder (se bilde her), som passer utmerket.
Husk at biffene må tines før de brukes. Helst over natten i kjøleskapet.

Lekker tunfisk anretning.
Her har jeg servert tunfiskbiffen med wokkede grønnsaker, ovnsbakte tomater, ovnsbakte mandelpoteter og en smakfull dressing.
Mandelpotetene er delt i to og krydret med hvitløk, chili og oregano, før de er stekt i ovnen på 180 grader i 20 minutter. Del tomatene i båter og ha de sammen med potetene.
Rødløk, søtpaprika og purre er wokket raskt i en panne sammen med fersk hvitløk.
Tunfisken er stekt som over.
Over det hele har jeg en dressing av litt kokosolje, balsamico eddik, finhakket ingefær og wasabi.
Masse gode smaker.

Mellom lunsj og middag ble det en lett kardioøkt.
Planen var egentlig morgenkardio, men jeg kom meg aldri ut i morgens.
Det ble enkelt og greit 45 minutter moderat ellipse med puls rundt 140.

Håper du har en fin torsdag :grin:
Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg