EpleGrøt

Tusen hjertelig takk for alle hyggelige hilsenerpå min blåmandag. Dere fikk frem smilet ♥
Jeg overlevde resten av gårsdagen uten de store uhell. Jeg kokte over grøten da jeg lagde kveldsmat, men det var helt og holdent min egen feil da jeg glemte den bort når jeg snakket i telefonen.
Jeg sier som deg Hege “Just one of those days”. 
I dag er en ny og bedre dag.  


Kan jeg få friste med en eplegrøt på morgenkvisten?
Denne grøten var kveldsmaten min i går, og for de av dere som spiser frokost – kanskje dette kan være en ny vinner?
Den smakte fantastisk vanilje, eple og karamell, nesten litt eplekake.


Jeg kokte 60 g havregryn sammen med 1 ts kokosmel og 6 dl vann. Grøten kokte i cirka 15 minutter. Når grøten hadde kokt seg fin og smidig hadde jeg oppi 1 scoop (30 g) vaniljeprotein og 3 dråper stevia vanilje, kanel og litt salt. Bland godt sammen og ha grøten over i en skål.
Hakk et eple og ha over grøten sammen med en håndfull macadamianøtter. Topp med 1 ts karamell sirup som du ringlet over eplegrøten.
Mmmm…

Ha en strålende dag :grin:

Kristine ♥

13 kommentarer
    1. For en herlig frokost!
      Jeg måtte lage noen endringer fra vaniljeprotein til sjokolade, og fra eple til bringebær – men sinnsykt god grøt! Blir stappmett av en porsjon av dette 🙂

    2. NAM! Hva er næringsinnholdet i grøten? Uten eplet oppå? Så fantastisk ut, og har så lyst å prøve. Tåler desverre ikke epler da, men den smaker nok godt uten og 😀 Håper på svar! Klem til deg

    3. Hei, før åt jeg også udos choice. Har imidlertid funnet ut at det er bortkastede penger fordi den egentlig ikke bidrar med noe helsemessig fordi den innheolder omega 6 og 9 som vil får aaalt for mye av i vårt vestelig kosthold uansett. Fokuset må ligge på å få i seg mer omega 3 slik at en får balanse i inntaket av de ulike omega typene. Den optimale inntaksratioen er jo 1:1 av omega 6 og 3, de fleste har et inntak på opptil 20:1 , med overvekt av omega 6 . Tran er derfor etter min mening et mye bedre alternativ. siden den inneholder bare omega 3 ( i tillegg er det mye billigere enn den overprisa udos choice). Bare et lite tips:)

    4. Hei! Har nettopp kjøpt meg samme pulsklokke som deg, Polar FT80, og nå lurer jeg på om du kan fortelle litt hvordan jeg kan bruke det, spesielt med tanke på styrketreningen, leste litt om det og det virket kult! Hadde satt stor pris på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg