Proteinrike Moccakuler


Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt at lillebror får Mutant Pro sjokoladeproteinet. Han har nemlig akkurat begynt å trene på Elixia og vil blir stor og sterk. Da blir det proteinshake og banan etter trening på han fremover  :twisted:

Jeg måtte selvfølgelig prøve pulveret først og lagde disse nydelige moccakulene.
De er sukkerfrie, proteinrike, glutenfrie og veldig, veldig gode.
Det tar ikke mer enn 5 minutter å lage.

Moccakuler
10 g peanøttmel (eventuelt mandelmel)
30 g sukrinmelis
20 g mutant pro sjokoladeporotein
10 g skyr naturell
5 g raw kakao (eller annet kakaopulver)
5 g yaconsirup
2 ss sterk kaffe
Bittelitt salt
1/2 ts kanel og kardemomme
4 dråper tevia english toffe

Bland sammen alle ingrediensene og form til kuler.
Sett i fryseren i 10 minutter.
Rull gjerne i kokos eller kakaopulver.

Raw kakaopulver, sevia og yaconsirup har jeg kjøpt på iHerb.
Bruk gjerne koden min å få 5 % i rabatt.
Peanøttmel har jeg kjøpt på Netrition.

Hele oppskriften gir 147 kcal, 24 g protein, 3 g fett og 8 g karbohydrater.
Jeg fikk 15 kuler, noe som gir ca 10 kcal per kule.


Bortsett fra å bake, ha en treningsøkt og jobbe, har jeg kost meg masse i dag :grin:
Jeg spiste lunsj ute i godt selskap, sashimi med laks, kamskjell og scampi, og tok en kafetur med en venn senere på dagen. En riktig så god onsdag.
Nå skal jeg lage middag og se film.

Ha en fortsatt flott dag.
Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg