Kjernesunn trelags kake

I går kveld hadde jeg lyst på noe søtt og friskt.
Jeg får ofte det etter lørdag og en dag med godis og sukker.
Kokkekunstene ble tatt frem og det resulterte i denne kjempe gode kaken :grin:
Med smak av sjokolade, bær og dadler kan det ikke slå feil!
Den er full av super food ingredienser, proteinrik og sukkerfri. Likevel er det en ordentlig søtlig sak.

Kjernesunn trelags kake
Til 4 porsjonskaker

Bunn 
4 stk dadler
8 stk cashewnøtter
10 g zero carb sjokoladeprotein
1 ss rått kakaopulver eller annet kakaopulver
2 dråper stevia vanilje

Fyll
150 g bringebær, frosne
1 ss sukrin
1/2 ts fiberhusk

Topping
100 g skyr naturell eller kesam
1 ss rått kakaopulver eller annet kakaopulver
3 ss sukrinmelis
1 ss yaconsirup
3 ss stevia english toffee


Start med bunnen.
Bland sammen alle ingrediensene i en foodprosessor.
Trykk massen utover formen.
Jeg brukte fire store muffinsformer og lagde porsjonskaker, men du kan også lage en hel kake.


Kjør bringebærene i foodprosessoren til det har blitt en jevn masse.
Tilsett sukrin og fiberhusk og kjør litt til.
Ha fyllet over bunnen og sett i fryseren i 10 minutter.


Bland sammen skyr, sukrinmelis, kakaopulver og stevia.
Tilsett yaconsirup og rør godt.
Ha fyllet på toppen av kaken og sett i fryseren i minimum 15 minutter.
Du kan ha kaken flere døgn i fryseren, men da må du ta ut kaken 30 -40 minutter før den skal spises slik at den rekker å tine. Den skal være myk og seig inni.


Server gjerne med noen cashewnøtter og kakaonibs.
Kaken gir en myk iskake følelse, samtidig som den er frisk og søt perfekt nå på sommerstid.
Helt nydelig.

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Å, søte! Du er så flink til å bake! Full av kreativitet og inspirasjon! <3 Keep it going! 🙂

    2. Hei Kristine. Vil bare si takk for en fantastisk blogg! Du er virkelig inspirerende og motiverer meg til å yte ekstra på trening. Takk for gode tips og oppskrifter. Selv trener jeg 4-6 ganger i uken (styrketrening og jogging), men sliter med fettprosenten og å skape muskelform. Så jeg lurte på om du ville anbefale noe kosttilskudd som for eksempel et proteinpulver til en nybegynner? Jeg har også tenkt på å starte med kosttilskudd for fettforbrenning. Noen anbefalingen til produkt? T-rex, Frenzy fat loss? Håper på tilbakemelding. Hilsen en ny leser. 🙂

    3. stevia er bare søtning, så du kan droppe det/erstatte det med honning eller sukring eller noe annet søtt 🙂
      fiber husk kan også sløyfes i denne kaken vil jeg tro, da den bare binder det sammen litt. kanskje litt gelatin/agar agar kan gjøre susen 😉

    4. Den der skal jeg teste, men noe annet å bruke for:
      dråper stevia vanilje
      stevia english toffee
      Fiberhusk
      De tingen har jeg ikke her hjemme…:S

    5. Kjempeglad for at jeg kom over denne bloggen 🙂
      Virker litt dyrt å holde seg med alle de ingrediensene,
      men jeg blir veldig inspirert og fristet likevel.
      Er nok ikke like dedikert til trening som deg,
      men å være i aktivitet er viktig for trivselen,
      og forsøker å være bevisst på blodsukkernivået.
      Malin

    6. Oi, oi ! Du er så flink 🙂 Jeg trodde først det var bilde av litt gammel makrell i tomat. hehe men etter å ha lest gjennom ingrediensene ble det litt mer eksklusivt.
      Denne skal definitivt testest ut snart 😉
      Ha en fin dag søta!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg