Sjokoladekyss

Jeg elsker sjokolade ♥
Sjokoladefamilien, min favoritt sjokolade, holder jeg til helgen. I hverdagen prøver jeg å holde meg til bedre alternativer, som sjokoladekyss.
Denne oppskriften en hentet fra boken Salig Blanding som jeg har skrevet om her, med noen små endringer.
Sjokoladerøren er raw, sukkerfri, full av supermat ingredienser og har en fyldig sjokoladesmak.

Sjokoladekyss
1/2 avokado
2 dadler
1 ss rått kakaopulver
1 ss rått carobpulver
3 dråper sevia vanilje
2 dl vann
4 isbiter

Ha alle ingrediensene i en mikser.
Kjør til en jevn masse og ha over i en skål.
Topp gjerne med litt kakaonibs og kokos.

I og med at jeg skal på coloskopi i morgen, en undersøkelse av tarmene, får jeg ikke spise noe i dag.
Det ble derfor ingen trening i dag, men en morgentur på en time i moderat tempo.
Jeg får kun lov til å drikke klar væske, det går i mengder av vann og pepsi max. I tillegg har jeg lurt i meg litt godt utblandet aminosyrer (BCAA og glutamin) slik at mine kjære muskler får litt næring.
Nå er jeg halvveis og får holde ut sulten litt til, nærmere bestemt klokken tre i morgen.
Det skal bli godt å få undersøkelsen unnagjort, og ikke minst; få spise igjen.

Ha en fortsatt flott mandag :grin:
Kristine ♥

20 kommentarer
    1. Masse lykke til på koloskopi! Går på det selv annenhvert år grunnet arvelig sykdom i familien :/
      Anbefaler deg å ta bedøvelse!!
      Går nok veldig bra skal du se 😀 Stå på, ligg rett ut og sett på en bra serie <3

    2. Lykke til i morgon! Oppskriftena dine inspirere forresten, må berre prøva å laga noko av da ein dag! 😀

    3. Sara M:
      Så flott 🙂
      Jeg har ingen fasitt på hvordan jeg gjør det. Jeg følger så og si aldri en oppskrift men prøver meg frem med forskjellige ingredienser.
      Du kan bytte ut all tørrvaren i en oppskrift med andre tørrvarer som mandelmel, proteinpulver, jyttemel, pofiber, osv, en del av smøret kan byttes ut med kesam/skyr.
      Lykke til 🙂

    4. Lisa:
      Tusen hjertelig takk for kommentaren din Lisa.
      Det er akkurat det jeg ønsker å oppnå, inspirere andre til å ta vare på seg selv 🙂

    5. itstraining:
      Jeg fant akkurat ut at jeg får lov til å spise suppe uten biter. Nå har jeg spist en god porsjon grønnsakssuppe og silt ut bitene – mett og god 😉 Det hjalp litt i hvert fall.

    6. Kan du skrive litt om hvordan det er å jobbe på treningsenter? Jeg lurer på om du trener i
      Arbeidstiden, hva folk spør om, om dere følgermed på alle som trener, snakker på bakrommet
      Om de som trener osv. Og hvor gammel må man være for å jobbe på treningsenter? Når kan
      Man ha spinningstimer

    7. Elsker oppskritene dine! Venter med spenning på boken din!
      Kunne du skrevet et innlegg med retningslinjer om hvordan man erstatter “vanlige” bakeingredienser med sunnere varianter? Eventuelt hatt de med i boken din? Liker å ekspredimentere på kjøkkenet, men syns det blir litt skummelt å gjøre med slike ingredienser når jeg ikke har noen erfaring med dem.

    8. Hei, ville bare si for utrolig flott bloggen din er og hvor mye du inspirerer
      til å ta vare på kroppen og være sunn og frisk.
      Og hvor ufattelig flink du er med styrketreningen er virkelig en inspirasjon. 🙂
      Stå på! 😀

    9. Anonym:
      På inkallingen står det
      “Klar væske = vann, saft, juice uten fruktkjøtt, buljong, sportsdrikk, brus”
      Heldigvis, jeg hadde ikke klart meg 40 timer uten mat hvis det ikke hadde vært for pepsien 😉

    10. hmm er pepsi max “klar væske”?:P blei bare litt nysgjerrig på hva de legger i “klar væske”:P

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg