Sunn Fest Brownie


I dag er det blitt sjokoladekake av den usunne typen med smør, sukker og hvetemel. Lillebror får den kaken han selv ønsker mest på sin bursdag. Jeg regner med at dere ikke har lyst på sukker-kaken, men jeg har en annen kake på lur :grin:

Fredag lagde jeg denne fantastiske brownien.
Den er utrolig godt og ble likt av alle.
Dette er en sunn fest brownie.

Kristines sunne brownie

40 g mandelmel
20 g zero carb sjokoladeprotein
20 g fiberfin (tidligere hi-maiz)
1 ts bakepulver
100 g sukrin
4 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
1 egg
2 eggehviter
150 g skyr naturell, eventuelt kesam
2 ss 100 % kakaopulver
100 g mørk sukkerfri sjokolade

Bland sammen mandelmel, sjokoladeprotein, fiberfin, bakepulver og kakaopulver.
Pisk sammen egg, eggehviter og sukrin til eggedosis, ha i stevia.
Smelt sjokoladen over vannbad og ha forsiktig i eggedosisen mens du rører underveis. Ha i skyr.
Bland det tørresammen med det våte.
Kle en liten langpanne med bakepapir, 20 * 30 cm.
Ha i deigen og stek på 150 grader i 40 minutter, da er kaken saftig og myk i inni.
Avkjøl og nyt.

Jeg vurderer å lage denne igjen til 17. mai.
Dette er en festkake av det sunne slaget som alle vil elske, til tross for at den er sukkerfri, proteinrik og glutenfri.

Jeg serverte med en kule sukkerfri vaniljeis.
Helt nydelig.

Ha en fortsatt flott søndag
Ikke la dere lure av gråværet, solskinn ligger på lur :grin:

Kristine ♥

40 kommentarer

Siste innlegg