Peanøttkjeks på sunt vis

Det er så herlig å ha godt selskap på trening.
Kveldens trenings-“date” i går endte med 30 minutters power walk til Elixia og 3 mageøvelser (hengende benhev, planken og torso rotation maskin).
Trening blir ekstra moro når man er to.
Ta med deg en god venn på trening og push hverandre.

Dagen i dag startet med en god styrkeøkt på overkroppen 8)
Rygg, bryst og skuldre.
-Nedtrekk med bredt grep, dropp sett
4 sett * 10 -8 repetisjoner
-Enarms roing
3 sett * 6 -8 repetisjoner
-Roing med stang
4 sett * 7 -8 repetisjoner
-Benkpress med hantler
4 * 8 -10 repetisjoner
-Push ups på benk med kort pause
3 sett * 20 repetisjoner
-Sidev + fronthev
3 sett * 10 -12 repetisjoner
Ingen treningsmorgen uten flexe-bilde.
I dag fikk jeg kommentarer ‘du er offisielt ikke normal Kristine’.
Jeg konkluderte med at det er helt greit.
Hvem vil vel være normal? Normal er kjedelig!
Jeg vil være meg.
Du er du og jeg er jeg.
Be yourself everyone else is taken“.


Sunne peanøttkjeks

100 g peanøttsmør
30 g zero carb sjokoladeprotein
2 eggehviter
3 ss sukrinmelis
2 ss 100 % kakao

Bland sammen alle ingrediensene og lag klatter på en stekeplate.
Jeg fikk 12 store cookies.
Stek på 160 grader i 15 minutter.


Disse kjeksene lagde jeg i går kveld.
Dette var super enkelt!
Sunne og gode kjeks på 1 -2 -3.
Saftige med en smak av snickers.
At de er sukkerfrie, lav karbo og rik på proteiner er et ekstra pluss.
Det er en sann glede å bake med sunne ingredienser  :grin:

Kristine ♥

15 kommentarer
    1. Vi prøvde å bake nå, men kjeksene ble ikke flate, og det rant på en måte olje ut av de.
      Konsistensen var som gummi, og de var rett og slett ikke gode!
      Hva gjorde vi galt?

    2. Hei. Herlig med oppskrift på kjeks, har hatt lyst på kjeks i det siste og lettet etter en sun oppskrift. Jeg tenkte å bruke litt havregryn i de jeg har tenkt å lage;)

    3. Det er nå jeg skulle ønske jeg likte peanøtter! For det så jammen godt ut! Føler alltid når jeg leser bloggen din at jeg har så kjedelige spisevaner, kanskje jeg burde endre på dette! Hehe 🙂

    4. Dette så og hørtes veeeeeldig godt ut!!! skal prøve ut :o) men det sjokoladepulveret du henviser til, smaker det godt/sjokolade? Ser du bruker det i flere av oppskriftene dine. Bruker du det også som shake etter trening f.eks? For dette er et proteinpulver sant? Jeg går selv på lavkaro og trener en del (både kondisjon og styrke)+ at jeg eeeeelsker sjokolade som er fy-fy på lavkarbo, så dette høres jo perfekt ut for meg ;o) er det verdt å forsøke?
      takk for mange fine mat- og treningstips :o) veldig inspirerende!
      klem til deg

    5. Finner du på alle oppskriftene selv? Du er så flink! Jeg har lyst til å prøve meg på en sunn kake i helgen. Har du en å anbefale? Helst ikke så tidkrevende. Jeg er ikke så dreven på dette her 🙂 Skal prøve å bli litt flinkere med å prøve nye ting. Og lage sunne gode ting oftere. 🙂

    6. bra at du legger ut oppskrifter som er lavkarbo! holder på å legge om til lavkarbo nå, og jeg er en skikkelig søtmoms! tusen takk 😀

    7. Hei! Kjeksene så supergode ut, men vil vel anta at de inneholder ganske mye kcal? Av ren nyskjerrighet lurer jeg også hvor lang tid du bruker på en treningsøkt. Du skriver jo alltid hvilke øvelser du utfører, men hvor lang tid bruker du som regel på treningsstudioet? Fortsatt like glad i bloggen din 😀

    8. Jeg vet ikke om det er nevnt før, men det stod om bloggen din i Dagens Næringsliv på lørdag.
      (Stod at du syns det er fint å trene på tom mage, vet ikke om det stemmer 😉 )

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg