Sommerlig avkjøling

God morgen :grin:
Jeg har allerede vært oppe i fem timer og begynner å kjenne at det hadde gjort seg med noen ekstra timer på øyet.
Jaja, da kommer jeg meg forhåpentligvis tidlig i seng i kveld.


Dere ønsket oppskriften på drinken min, her kommer den.
Som jeg har nevnt før drikker jeg sjeldent alkohol.
Jeg har sett på nært hold hvor mye alkohol kan ødelegge og det er hovedsakelig derfor jeg holder meg unna, det gir vonde minner. I tillegg har jeg det oftest like gøy uten og da ser jeg ikke vitsen med å proppe i meg unødvendige kalorier og giftstoffer.
Det skal sies at jeg tar meg et glas vin i ny og ne, for kosens skyld.

I det siste har jeg vært mye ute på byen og i settinger hvor alkohol hører hjemme.
Da koser meg med sukkerfri redbull.
Jeg har også prøvd meg på et par liksom-drinker.
Denne med bringebær og grønn te ble veldig god og er spekket med gode næringsstoffer.


Kristines liksom-drink

1 glass

1 pose grønn te
1 ts sukrin
1,5 dl varmt vann
4 stk bringebær
1 ts sitronsaft
Isbiter

Lag te på vanlig måte ved å ha teposen i det varme vannet.
Etter fem minutter tar du ut teposen og tilsetter sukrin og sitronsaft.
La teen avkjøle seg.
Mos bringebærene gjennom en sil slik at frøene ikke kommer gjennom. Bland bringebær pureen med den avkjølte teen og ha i et glass sammen med isbiter.
Pynt med bær eller ananasblad.
Nyt.

Ha en fin dag.
Kristine ♥ 


16 kommentarer
    1. Mia:
      Å skeie ut med litt vin i ny og ne, er bare et sunnhets tegn. Om du ikke drikker så ofte, synes jeg du kan ta deg et glass vin og nyte det uten å tenke på sukkerinnholdet 🙂 Begynner det å bli hver helg, ville jeg tenkt litt på innholdet.

    2. Ja, du har rett i det:) Jeg drikker heller ikke så ofte, men når jeg tar et glass vin prøver jeg å finne de med minst sukker, selv om de ikke er sunne så føler jeg hvert fall de er litt bedre alternativ enn søte viner;)

    3. Lykkeliten:
      Jeg drakk mye som ung, 14 -16 år. Da var jeg på byen ofte og festet mye. Jeg har alltid hatt eldre venner og blitt tatt for å være eldre enn jeg er, så det hadde sin naturlige gang. Jeg har nok drukket fra meg, samtidig som jeg mistet lysten når jeg ble interessert i ernæring og fant ut hva alkohol faktisk gjør mot kroppen.

      Jeg synes tiden går fortere når jeg varierer hva jeg gjør av kardio eller deler opp økten, det blir mer moro 🙂
      Skriver jeg morgenkardio er dette alltid før frokost, skriver jeg kardio er det etter at jeg har spist. Jeg bruker ikke pulsklokke akkurat nå, men jeg prøver å ligge på et moderat tempo med puls rundt 140, dette er i fettforbrenningssonen. Om du trener før du har spist må du ikke kjøre pulsen for hardt, for da er det større sjanse for at kroppen forbrenner muskler og ikke fett.
      Hva som er riktig puls for deg, må du nesten kjenne på selv. Vi er alle forskjellige og jeg kan ikke gi deg en fasit. Kjenn etter hva kroppen din sier til deg 🙂

    4. Mia:
      Ja, men da får du fortsatt de ekstra kaloriene. Da koser jeg meg mer med pepsi max eller annet sukkerfritt 😉

    5. lovelyliller.com:
      Noen ganger.
      ‘Hvorfor drikker du ikke, a? Du er så kjip!’
      Men etterhvert trekker de på skuldrene når de skjønner at jeg trenger ikke øl for å danse på bordet 😉

    6. Ellen86:
      Da ville jeg valgt bakepro.
      Bakepro er et rent proteinpulver uten smak som du kan bruke til fordel for en del tørrvarer. Du kan altså bytte ut en del av melet til fordel for bakepro for å gjøre baksten mer proteinrik og mager 🙂

    7. Lise:
      Vi er jo alle forskjellige.
      Om du ikke ser vitsen ser jeg meg enig i å droppe det. En trenger ikke alkohol for å ha det gøy 😉

    8. Hei igjen 🙂
      Ville berre sei at du er utroleg flink til å holde deg unna alkohol. Skulle ønske eg hadde same viljestyrken, og ikkje gå under for “gruppepresset”. Er jo rein gift som me heller i kroppen vår, og heile kvelden og dagen etterpå blir øydelagt. Berre tull heile greia, eigentleg.
      Har eit par spørsmål til angåande cardiotrening eg. Ser du har lagt ut korleis du delar inn økta di, noko som er veldig spanande å få eit innblikk i. Får liksom eit inntrykk i intensitet og kor hardt du faktisk jobbar. Er ny innanfor cardio, så er redd eg ikkje pressar meg for hardt (ligg i pulssone ca 68% av makspuls). Blir dette rett?
      Dessutan so lurar eg på om du tek morgoncardioen før frukost?

    9. Åh, den så herlig og sommerfrisk ut! De har jo også gode alkoholfrie viner, Ariel-vinene, som jeg synes er kjempegode=)

    10. hei igjen 🙂 det så ut som en kjempegod drikke på varme sommerdager!
      lurte gjerne på hva bakepro er i forhold til de nevnye pofiber og fiberhusk du skrev et innleggom forleden? er d noen av de som er å foretrekke fremfor andre?
      ha en god dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg