HØSTGRYTE

Endelig en god treningsøkt 
Nå er det over en uke siden sist!
Jeg bestemte meg for å bytte om på mandag og onsdag, onsdag skal jeg nemlig trene sammen med noen, slik at det ble ben og bryst i dag isteden for ben og rygg.
-Benpress
115 kg: 3 sett * 7 -8 repetisjoner
105 kg: 2 sett * 10 repetisjoner
-Strak markløft
60 kg: 4 sett * 5 -6 repetisjoner
-Benkpress med manualer
24 kg:4 sett * 9 -10 repetisjoner
-Flyes
16 kg: 3 sett * 12  repetisjoner
-Gående utfall
20 kg: 3 sett * 10  repetisjoner
-Leg ex
35 kg: 10 + 9x (myo-reps)
-Benkpress med stang
35 kg: 8 + 9x (myo-reps)

Jeg feiret selvfølgelig endt godt økt med riskaker med “sjokoladepålegg” og banan slik som her

Høsten er tid for gryter.
Det smaker godt, metter, inneholder masse grønnsaker og varmer kroppen fra innsiden.
I dag lagde jeg en nydelig variant til lunsj.

Kristines høstgryte
for 2 sultene personer

600 g storfe av ytre, eller annen biff
600 g gulrøtter
200 g minimais
400 g rosenkål
1 pose sjalottløk
1 chili
3 fedd hvitløk
2 cm fersk ingefær
1 boks hakkede tomater
2 ss tomatpure
3 dl vann
2 buljongterninger
Oregano
3 laurbærblader

Skjær kjøttet i terninger og fres raskt i en kjele sammen med finhakket chili, hvitløk og ingefær.
Hell over vann, buljong, hakkede tomater, tomatpure, oregano og laurbærblader.
Kok opp.
Skjær grønnsakene i biter og ha over i gryten.
Kok i en time. 
Server.

 

Dette var absolutt nydelig.
Noe av det beste jeg har spist på lenge.  
En gryte er enkelt å lage. Du tar bare det du har tilgjengelig av kjøtt og grønnsaker i en kjele. La den står og putre en times tid, mens du kan tenke på noe helt annet.

Kristine  

26 kommentarer
    1. VictoriaDesiree:
      her kommer et sent svar fra meg.
      Jeg kommer nok ikke til å lage et eget innlegg om dette dessverre, fordi alle pulsklokker og merker er forskjellige, så det er vanskelig å gi dirkete veiledning. Men om du har noen konkrete spørsmål, svarer jeg gjerne på det 🙂

    2. Hei! Har nettopp begynt å bruke pulsklokke, og skulle gjerne hatt noe informasjon/tips fra deg. Har du mulighet til å lage et innlegg for oss som er nybegynnere med pulsklokker?
      Jeg kan ingenting om puls, så det måtte være en slags puls abc!
      Hva er bra/normalt, hva er ikke bra/normalt, hvorfor/når bør man ha lav puls eller hvorfor/når bør man ha høy puls? Når brenner man fett, når forbedrer man kondis osv?
      =)
      Ha en fin kveld videre!

    3. Den høstgryta så virkelig kjempegod ut, den skal absolutt testes iløpet av uka 🙂
      Ha en strålende uke søte du, med masse god trening! 🙂

    4. Hei 🙂
      Har lest tidligere at du bestiller en del fra iherb. og siden man ikke kan bestille mer enn 20 kr uten å betale tollavgift lurer jeg på om det er den totale summen det gjelder. eller bare prisen for selve varene? for det jeg vil bestille er under 200 kr men med fraktkostnaden i tillegg blir det over 200 kr? gjør det noe?
      Bloggen din er super forresten 🙂 leser hver dag 😉

    5. For en veldig god start på denne uken! Høres ut som en super økt 🙂
      I morgen blir det Sats på meg midt på dagen, noe som er helt uvant fra hva jeg vanligvis pleier. Deilig når det ikke er så mange der 🙂
      Gryteretten så veldig fristende ut. Ha en fortsatt fin kveld 🙂 Snart 71 grader nord nå!

    6. Så kjempegodt ut 🙂 er alltid godt med varm gryte eller suppe nå på høsten, og vi har jo masse gode norske varer nå på denne tiden av året! Ha en fin kveld videre 🙂

    7. Det så virkelig nydelig ut. Gryter og høstmat er herlig. Jeg er et høstmenneske 🙂
      Så delilig at du fikk deg en god økt, da. Det er forferdelig frustrerende når man må droppe trening fordi kroppen er syk, men så utrolig godt når man kommer igang igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg