PROTEIN ISKREM

Jeg har lenge prøvd å komme frem til den perfekte iskrem oppskriften.
Det har tatt meg flere forsøk å komme frem til dette resultatet. 
Endelig har jeg kommet frem til en super iskremoppskrift.
Proteinrik, sukkerfri, mager og fantastisk god :grin:
Nå kan is bli hverdagskost!

PROTEIN ISKREM
300 g soyafløte, jeg brukte soyatoo, eller vanlig kremfløte
4 eggehviter
2 eggeplommer
3 ss sukrin
30 g proteinpulver, jeg brukte melkesjokoladeprotein

Stivpisk eggehvitene.
Pisk eggeplommene med sukrin til eggedosis. Eggedosisen skal bli fluffy og fin, dette tar noen minutter.
Pisk fløten til krem.
Ved eggedosisen inn i kremen sammen med proteinpulveret. 
Vend så forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene. 
Ha røren i en boks og sett i fryseren.
Rør om en til to ganger i timen.
Iskremen er fryst i løpet av fire timer.   


Deilig og kjempegod røre før du setter den i fryseren.

 Hele oppskriften inneholder:
795 kcal, 60 g protein, 15 g fett og 39 g karbohydrater. 

Du kan gjerne tilsette flere smaksvarianter.
Da rører du inn smaksvariantene sammen med eggedosisen og proteinpulveret, før du vender inn eggehvitene. 
Chocolate chip ice cream
Tilsett hakket sukkerfri sjokolade eller proteinbarbiter
Vaniljeis
Butt ut sjokoladeprotein med vaniljeproteinpulver og tilsett litt økologisk vaniljepulver
Sjokoladeis
Tilsett 100 % kakao
Jordbæris
Ha i jordbærproteinpulver eller vaniljeproteinpulver isteden for sjokolade og rør inn jordbær
Peanøtt- og sjokoladeis 
Hakk peanøtter og mørk sjokolade som du har i isen. 


Når du skal spise iskremen må du la den tine ti minutters tid på kjøkkenbenken. Den er nok så hard med en gang den kommer ut av fryseren.
Jeg lagde en herlig sjokoladeproteinsaus av 20 g melkesjokoladeprotein, 1 ss kakaopulver, 2 dråper stevia english toffe og 1 ts sukrinmelis.
Mmmm… Nydelig…

Kristine  

29 kommentarer
    1. Karina:
      Da må du røre mer, ja.
      Ta en slikkepott eller skje og rør med store bevegelser. Eggehviten vil ikke falle sammen da 🙂

    2. Hei!
      Dette så så utrolig digg ut at jeg måtte prøve det selv, men min røre ble ikke like fin som din. Eggehvitene blandet seg ikke like fint inn. Hvordan skal jeg få den like fin som din? Må jeg røre mer? Er redd for å ødelegge de stivpiskede eggehvitene.

    3. Ingrid:
      Hei 🙂 Bakepro funker i havregrøten, ja. Men jeg vil kanskje tro at det smaker litt rart. Bakepro funker til all mat, men det gir jo en litt tørr og rar smak. Jeg ville heller brukt et pulver med smak 🙂

    4. Siren:
      Håper isen faller i smak Siren 🙂
      Elsker is selv, derfor har jeg prøvet å finne en god og sunn oppskrift.
      I og med at jeg aldri har brukt herbalife kan jeg ikke si dette for sikkert, men jeg vil tro at det går strålende 🙂

    5. Mira:
      Du får kjøpt soyafløte på de aller fleste matvareforetninger.
      I hvert fall på de med litt større utvalg som Ica Maxi. Centra og Ultra 🙂

    6. lovelyliller.com:
      Magen min er ikke glad i så veldig mange melkeprodukter av gangen, nei. Men jeg kan spise det.
      Grunnen til at jeg valgte soya i isen er fordi det kun er 155 kcal per 100 g i soyafløte, mens det er mye høyere i vanlig kremfløte 🙂

    7. Siren:
      Jeg tror du får kjøpt det på de aller fleste matvareforetninger. I hvertfall på de butikkene med litt større utvalg som Ica og Ultra 🙂

    8. Jeg får alltid så mange gode matidéer av bloggen din – tusen takk! Denne er herved bokmerket og skal testes ut i nærmeste fremtid! :))

    9. Nam, det hørtes veldig godt ut! Kunne du ikke ha laget et eget innlegg der du lister opp, og eventuelt linker til iHerb produktene du bruker i matlagingen? 🙂

    10. Du er genial! Denne kommer til å bli mye brukt hos meg, jeg er en skikkelig is-elsker! 😀
      Good work, Kristine!!

    11. Denne oppskriften må jeg bare prøve ut! Jeg er definitivt en is elsker! Kunne spist det hver dag. Men jeg har ikke noe melkesjokoladeprotein, men har en boks med sjokolade herbalife shake, er det mulig og bruke det? Eller blir det helt feil?
      Mvh Siren 🙂

    12. Ååå, tusen hjertelig takk for denne oppskriften Kristine. For meg som elsker is passer dette midt i blinken. Tusen takk 😀 <3

    13. Alt kan bli hverdagskost, bare man bruker de riktige ingrediensene 🙂 (Næringsinnholdet blir jo drastisk annerledes om man bruker kremfløte i stedet for soyafløte, riktignok…)
      Isen ser nydelig ut! Is er ikke reservert sommeren, altså 😉

    14. Kristine – kan du hjelpe meg… jeg lurer på om jeg kan bruke Bakepro i havegrøten min? Funker det til slik type mat? eller blir det helt feil… 😮
      Takker for svar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg