BOLOGNESE

Jeg gikk forbi en italiensk restaurant tidligere i dag. De deilige duftene gav meg akutt lyst på spagetti bolognese. 
Kan ikke huske sist gang jeg spiste det. ¨
Det siste året har jeg hatt en pakke rugpasta liggende i skuffen.
Det er på høy tid at jeg prøver den!


Jeg kokte rugpasta (denne er kjøpt på helsekosten, du kan gjerne bruke fullkornspasta) etter avvisning på pakken. 
I mellomtiden kokte jeg opp en boks hakkede tomater med litt tomatpure, sukkerfri ketchup, en revet gulrot, finhakket hvitløk, oregano, basilikum og pepper. 
Deretter stekte jeg en pakke karbonadedeig med en løk i biter og finhakket chili. Ha kjøttblandingen over tomatsausen og rør godt. Jo lenger blolognesesausen får koke, jo bedre blir den. 
Legg pastaen på en tallerken og ha over sausen. 
Jeg strødde også over litt parmesan. 
Vips så har du en sunn og god versjon av spagetti bolognese.
Næringsrik og mettende.


Denne retten er nok til en sulten Kristine (ære være at jeg ikke spiser frokost?).
Nå er både appetitten og sulten fornøyd. 

Ha en fin kveld.
Kristine  ♥ 

17 kommentarer
    1. Selv pleier jeg å spise fullkornspaghetti, men rug hørtes spennende ut! Vet du om det er noe sunnere enn fullkorn eller mindre karber og kcal? Er det dyrt? Må nesten prøves:-)

    2. Hei igjen ja 🙂 Isen falt i smak den. Eneste som var litt dumt var at når jeg skulle spise den så var den ikke skikkelig is aktig. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men når f.eks en is boks blir stående lenge ute og smelte, og så fryser du den etterpå, så er det noe av isen som blir litt krystall aktig. Det var ikke så godt, men det funket! Skal prøve vanlig kremfløte neste gang. Det er ikke så sunt da, men men.
      Jeg ble utrolig glad da du skrev den iskrem oppskriften, for jeg kunne spist is hver dag.

    3. Jeg skal definitivt lage pasta bolognese i morgen! Jeg har Atkins-pasta og hakkede tomater i skapet heldigvis 😀

    4. Jeg spiser fullkornsspagetti ganske ofte nå.. det er noe som er i matplanen min som jeg eeeelsker! Fullkornsspagetti er så mye bedre enn vanlig… 🙂

    5. Hei søte deg 🙂
      Håper alt står bra til om dagen og at du nyter høsten fullt ut. Er det på Sandvika du jobber? Mener å ha sett deg der noen gang tidligere, men er ikke sikker.
      Håper det går greit at jeg lenker til deg på bloggen min 🙂
      Ha en strålende torsdag videre 🙂

    6. kjempe godt med spagetti bolognese ! Smaker like godt med
      fullkornspasta 🙂 Skal ikke så mye til for å gjøre maten litt sunnere.

    7. hvordan kakao pulver er det du bruker? 🙂 Er det raw sitt som man får bestilt på iherb?

    8. en hel karbonadedeig pakke på lille deg? hihi, bra du blir god og mett! så utrolig godt ut 😀

    9. Spaghetti bolognese er jo sunt om du lager sausen bra bunnen med mange gode tomater, krydder og diverse grønnsaker. Selvfølgelig til fullkornsspaghetti eller lignende 😀 Namnam!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg