ENERGIBALL

Først og fremst vil jeg si hjertelig takk for alle de gode tilbakemeldingene etter gårsdagens ‘Jeg er bra nok’-innlegg.
Jeg har valgt å være lite personlig på bloggen, da jeg synes det er litt skummelt å skulle utlevere meg selv på den måten. Jeg er en grubler, en person med masse følelser og tanker. Til vanlig er jeg en veldig lukket person og gir sjeldent utrykk for mine følelser, selv ikke for de som står meg nærmest.
Da jeg åpnet pc-en tidligere i dag var det med nervøse øyne jeg leste nedover i kommentarfeltet. Og jeg ble rørt
Selv om jeg får litt angst av slike innlegg, skal jeg absolutt ta mot til meg å være mer personlig fremover. Jeg vet at jeg har godt av det, det er viktig å kunne gå litt ut av komfortsonen sin i blant, og det virker som om det var godt mottatt blant dere også.
Jeg setter utrolig pris på tilbakemeldingene deres. 


Dagens deilige etter trening.

I dag fikk jeg endelig inn en styrkeøkt :grin:
Det blir faktisk ukens første og siste!
Ettersom jeg ikke ønsker å bygge noe særlig mer muskler, men vedlikeholde muskelmassen og heller leke litt med fettprosenten, er det ingen krise om det blir en uke eller to med lite styrketrening. For meg er det viktigst at trening er lystbetont og gøy. Det er tross alt noe jeg skal gjøre livet ut, en god vane jeg skal beholde for alltid.
Jeg kjørte et par øvelser på kroppens store muskelgrupper; ben, rygg og bryst.
Økten tok bortimot en time, noe jeg egentlig synes er litt lenge for en styrkeøkt. Som ukens eneste styrkeøkt, godkjente jeg en lengre trening enn normalt slik at jeg fikk trent igjennom kroppen.

Etter trening passer jeg på å få i meg karbohydrater og proteiner.
Som regel blir det riskaker og / eller banan og en proteinshake.
I dag lagde jeg isteden super gode proteinbarer, aka energiballer.
Disse ble seige, søte og sjokoladeaktige og er i tillegg veldig enkle å lage.

Energiballer
2 stk

50 g havregryn
1 toppet ss honning
30 g melkesjokoladeprotein

Varm opp honningen i mikroen eller i vannbad slik at den blir flytende.
Ha i havregryn og proteinpulver.
Arbeid massen sammen til en jevn deig, jeg måtte tilsette 1 ss med vann.
Form til ønsket form, jeg lagde to baller.

Hele oppskriften inneholder
335 kalorier, 30 g protein og 42 g karbohydrater.
Perfekt etter trening.

Ha en riktig fin torsdagskveld.
Kristine

23 kommentarer
    1. Ja, er liksom litt rart at det ikke er på lager. For virker som det er ganske så populært lissom:)

    2. Kristin:
      Tusen takk for det Kristin. Jeg synes det er litt skummelt å være åpen og ærlig, menst fordi jeg for det meste er ganske innelukket og stille av meg. Men jeg vet at jeg har en del tanker som mange andre også har. Det å kunne åpne seg og sette ord på ting kan hjelpe både for meg og for andre.
      Spiser du kjøtt og grønnsaker rett etter trening?

    3. Marianne:
      Da har du en god innestilling 🙂
      En må tenke langsiktig. Det er trening og sunn livsstil over tid som gjelder.

    4. E:
      Jeg kommer til å leke litt med under og overskudd og se hvordan kroppen reagerer. Hvor mye jeg kan spise og hvor lite jeg må spise..

    5. Marion:
      Jeg regner det ut ved å ta næringsinnholdet i de forskjellige matvarene og finne ut hvor mye det blir i forhold til hvor mye jeg har tatt av de forskjellige varene 🙂

    6. Little me:
      Hei, hei.
      Jeg har kun kjøpt mandelmel på funksjonellmat.no , jeg vet dessverre ikke hvilek typer som er bra. Men jeg vil tro at du finner det lett om du søker på det 🙂
      Bestiller du for under 200 kr slipper du avgifter 🙂

    7. Hei 🙂
      Lurer på en ting eller to… Har du kjøpt mandelmel fra iHerb noen gang?
      Isåfall, hvilken type? Er så usikker på hva/hvor jeg skal kjøpe.
      Og hvor mye kan man kjøpe for uten å betale tollavgifter? 🙂

    8. Disse skal jeg prøve etter trening 🙂 men hvordan vet du hvor mange kalorier det er i dem ? Hvordan regner du det ut ?? Marion <3

    9. Så herlig godt ut ! 😀
      Kan du fortelle litt om hvordan du skal “leke” litt med fettprosenten? 🙂

    10. Tren som du føler for, så blir både du og kroppen fornøyd 🙂 Det er ingen krise med en roligere uke i blant. Da får kroppen bare god tid til å hente seg inn igjen 🙂 Ha en fortsatt fin kveld <3

    11. Den så utrolig god ut! Må prøves 🙂
      Har et spørsmål, og hadde blitt utrolig glad hvis du kunne svare meg! 🙂 Er ikke spesielt glad i proteinpulver, så jeg lurte på om litago lettere sjokolademelk er ok å drikke etter trening hvis målet er å stramme opp, få mer muskler og mindre fett?

    12. Som du skriver over her, tenker jeg også: Jeg skal jo trene hele livet, og ser på meg selv som en treningsjente. Derfor gidder jeg ikke stresse innvendig over at jeg en periode ikke rekker, eller har energi til å trene like mye. For i det lange løpet har det ingenting å si 🙂

    13. Helt enig. Treningsgleden blir litt borte hvis man alltid skal stresse med det. Skapp av og tren det man liker og får noe ut av. Alt til sin tid 😉 Ha en fin kveld.

    14. Jeg fikk av en eller annen grunn ikke kommentert på “Jeg er bra nok” – innlegget ditt, så da sier jeg det nå: Et nyydelig innlegg, og flott at du tørr å være mer personlig! Det er viktig å kunne være åpent om slik, både for sin egen del, og for at andre rundt skal bli inspirert og få glede ut av slike ord. Og det fikk jeg virkelig! Ikke vær redd for å åpne deg.
      Energiballene så kjempegode ut! 😀 Men jeg tror jeg er ei slik jente som trenger at både øynene og magen blir mett, og da foretrekker jeg et godt lass med grønnsaker og kylling/quorn/fisk ^^ Og det er jo så godt! Men slikt varierer fra dag til dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg