SUNN MARSIPAN

Snøen daler ned utenfor vinduet.
Det er kaldt og kroppen er slapp.
Finnes det noe bedre enn å pakke seg godt inn i pelspleddet med en kopp god kaffe og hjemmelaget marsipan.
Akkurat det gjør jeg nå.

Marsipan hører julen med.
Det er noe jeg lager hver jul.
Disse herlighetene er en perfekt munnfull om du vil ha noe godt.
Med mandelmel og sukrinmelis i oppskriften blir den langt mer sunn enn original marsipan og smaken er fortsatt nydelig.

Sunn marsipan

100 g mandelmel
100 g malte mandler
100 g sukrinmelis
2 eggehviter

Kvern mandlene i en mandelkverner.
Om du ønsker kan du skålde mandlene først. Jeg synes marsipanen smaker best når man bruker litt av skallet på mandlene, og velger derfor og ikke skålde de.
Bland de kvernede mandlene med mandelmelet og ha i sukrinmelis.
Bland så i eggehvitene til det blir en fast masse.
Form ønskede “munnfuller”.
Jeg lagde kuler som jeg dyppet i sukkerfri melkesjokolade og dyttet en nøtt ned i marsipanen.
Nydelig!

Kristine ♥

21 kommentarer

Siste innlegg