SØTT OG SALT


Nå sitter jeg mett og fornøyd etter å ha spist denne utrolig gode middagen.
En nydelig to retters fortjener vi alle på en onsdag.
Spesielt når den kan lages super sunn.
Jeg hadde både lyst på noe søtt og salt.
Diskusjonen gikk heftig i hodet mitt hele veien hjem fra trening, søtt eller salt?
Det ble begge deler :grin:
Deilig rekesalat og proteinlapper.


Salaten laget jeg ruccola salat, agurk,  tomat, gul paprika, søt paprika og rødløk som jeg skar i biter og hadde på en tallerken. Deretter toppet jeg med reker.
Jeg lagde en vinaigrette dressing av like deler sitronsaft og soyasaus, før jeg hadde i litt olje og en liten dert med wasabi.
Så friskt og godt.


Proteinlappene lagde jeg av 15 g kokosmel, 10 g zero carb vaniljeprotien, 1 ts fiberhusk, 1 ss sukrin, kanel og kardemomme, 1 egg, litt skummet melk. Etter at røren var blandet godt sammen stekte jeg lapper i pannen.
Jeg serverte med skyr naturell og sukkerfritt jordbærsyltetøy.


Dagens styrkeøkt ble en rask og god økt på rygg og bryst.
– Nedtrekk med bredt grep
– Enarms roing med manual
– Benkpress
– Flyes i maskin
– Sittende roing
– Omvendt flyes

Jeg har god kontakt og ordentlig trykk i muskulaturen for tiden.
Da er det utrolig gøy å trene.
Jeg gleder meg til trening hver eneste dag!

Ha en riktig god onsdagskveld:grin:
Vi er halvveis til helg.

Kristine

32 kommentarer
    1. Ingrid:
      Nee, det skal jeg ikke.
      Jeg ønsker ikke å bli noe større enn det jeg er nå, og jeg er litt for liten for dem sporten.

    2. Lisa:
      Hjertelig takk for en kjempe koselig tilbakemelding Lisa.
      Det er så godt å høre at flere får bruk for oppskriftene:
      Ha en herlig dag 🙂

    3. clarsgaard:
      Jeg elsker mat og har vært matvrak så lenge jeg kan hukse. Når jeg ble opptatt av helse, måtte jeg bruke mer fantasien og finne sunne varianter.
      Jeg driver faktisk med en kokebok nå 😉

    4. styrkeogvilje:
      Takk for det.
      Lapper er kjempe godt, men jeg skjønner at man blir litt lei, da er det godt å kunne gå over til rull 😉

    5. Eirin:
      Hjertelig takk for det Eirin, veldig koselig å høre 🙂
      Det varierer veldig hvor mye kardio jeg trener i forhold til styrketrening. Som du ser legger jeg det ut her på bloggen.
      Jeg prøver å ha fire styrkeøkter i uken og 3 kondisjonsøkter.
      Muskler forbrenner fett, slik at du vil ikke legge på deg med mer styrketrening. Vekten kan derimot gå opp fordi muskler veier mer enn fett. Likevel vil du se slankere og strammere ut. Tren hardt med styrke 🙂

    6. Tusen takk for oppskriften på vaflene dine! Skikkelig mettende, gode
      og så fint med god samvittighet for “utskeing” på en vanlig ukedag.
      Setter stor pris på innleggene dine hver eneste dag. Stå på videre:)

    7. Hvor får du alle ideene til mat fra?? Du er jo rå. Du kunne blitt rik på diverse kokebøker, også kunne du hatt eget tv-program. haha 😀

    8. Looking good Kristine! 🙂 Nam, ikke minst god mat det ser ut til! Spist lapper i mange månedener til det tyter ut av øra mine, så nå har jeg prøvd Prottisrullen din! TAKK 🙂

    9. Hei!
      For en inspirerende blogg du har, og FOR en kropp du har Kristine 🙂 Jeg er selv veldig opptatt av kosthold og trening, driver for det meste med kardio og litt styrke, men har bestemt meg for å begynne med mer styrketrening. Jeg lurer på en ting; trener du mye kardio i tilleg til styrketrening? Jeg er livredd for å kutte ned på møllen og fokusere på styrke fordi jeg frykter å legge på meg da..

    10. Det ser alltid ut som om dine tallerkner kommer rett ut fra et resturantkjøkken – er så herlig når folk bruker tid på presentasjon i forhold til maten 🙂

    11. Nam, det så kjempe godt ut! Spiste faktisk nesten helt identisk salat i går, skikkelig godt 🙂 du ser kjempe flott ut, masse lykke til videre 🙂

    12. Anonym:
      Dette er ikke et bilde fra dagens trening.
      Jeg ønsker ikke å få noe særlig mer muskler, nei, da jeg ikke vil bli noe særlig større. Akkurat nå er målet å få ned fettprosenten og beholde muskelmassen. InBody analysen viser at fettprosenten er gått ned siden desmeber og at jeg i tillegg har økt i muskelmasse 🙂

    13. Spør igjen, hva er hensikten med treningen din? Har fulgt bloggen et par måneder, og det virker som om du står på stedet hvil. Være ripped? For om en ser tilbake på tidligere bilder, så er det kun blitt tynnere?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg