VANILLA PEANUT CUPCAKE

VANILJEMUFFINS MED PEANTØTTTOPPING
8 stk

1 egg
3 hvitter
30 g kokosmel
10 g fiberbyggmel, eventuelt annen tørrvare
10 g pofiber, eventuelt annen tørrvare
50 g skyr / mager kesam
1 ts fiberhusk / jbk-mel
4 ss sukrin
6 dråper stevia vanilje
Litt økologisk vaniljepulver

Stivpisk de tre eggehvitene med sukrin.
Bland sammen det hele egget med kokosmel, fiberbyggmel, pofiber, skyr, fiberhusk, stevia og vaniljepulver. Ha i litt vann til det blir deigkonsistens.
Bland deigen forsiktig inn i de stivpiskede eggehvitene.
Fordel røren i åtte muffinsformer.
Stek på 180 grader i 12 -15 minutter.
Avkjøl og server.
Disse muffinsene er gode i seg selv, men er ekstra gode med topping.

Glasur
10 g peanøttmel
50 g skyr
Sukrinmelis
6 dråper stevia toffee
Litt salt

Bland sammen alle ingrediensene.
Smør på hver muffins.
Server.

Hele oppskriften med glasur gir:
300 kcal,
40 g protein, 10 g fett og 15 g karbohydrater

Det er i underkant av førti kalorier per muffins!
Full av proteiner og lite fett og karbohydrater.
Nyt og kos deg.

Peanøttmel, kokosmel og stevia har jeg kjøpt på iHerb.
Du kan lese mer om produktene her, her og her.
Husk at du får 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.
Pofiber, fiberhusk, sukrin og sukrinmelis fås kjøpt i helsekosten og hos her funksjonell mat.

Da håper jeg det smaker :grin:
Kristine

35 kommentarer
    1. Hvor får man kjøpt fiberbyggmel? Er veldig klar for å prøve denne oppskriften 🙂

    2. krissykoko:
      Det er selvfølgelig helt greit 🙂
      Bare du skriver at den er fra meg.
      Veldig hyggelig at baksten faller i smak.
      Håper du har hatt en god helg 🙂

    3. Prøvde faktisk disse her i dag ! Utrolig gode var de, smakte himmelsk. Lurer på om det er greit at jeg deler oppskriften på min blogg også ? Driver en treningsbloggmatblogg selv så elsker finne inspirasjon fra andre bloggere. Har prøvd proteinrull også, den har faktisk blitt en favoritt her i huset også. Du er en utrolig flink jente 🙂

    4. Mmm, du er så flink til å kokkelere! Keep up the good work! Er utrolig mye bra inspirasjon til trening og god mat på denne bloggen din at jeg vet ikke hva jeg skal si! Men stå på og fortsett 😀

    5. Marita:
      Jeg har aldri vært glad i frokost.
      Da jeg kuttet frokost for snart fire år siden, var det bare naturlig å gjør det for meg.
      Jeg har ingen problemer med å trene på morgen og blir verken sliten eller sjelven, men jeg føler at jeg har mer trykk på styrketrening på ettermiddagen.
      Vi er alle forskjellige og må finne hver vår vei. Frokost er et supert måltid som jeg kan anbefale alle som klarer å spise det 🙂

    6. Kreatina:
      Jo, takk for det 🙂
      Jeg kan godt skrive et mer detaljert innlegg om dette, men jeg følger ingen planer eller detaljer.

    7. Silje:
      Som du ser på bildet, der hvor jeg har spist litt av muffinsen, så blir ikke baksten tørr. Det handler bare om å bruke gode matvarer 🙂

    8. Vilde Sofie:
      Må jo pynte muffinsene litt også, vi spiser med øynene også 😉
      Jeg er blitt avhengig av peanøttmel! Godt du har en på vel.
      Hva lagde du for noe spennende? 🙂

    9. Hei! Jeg er en fast leser og synes bloggen din er kjempeflott! 🙂
      Lurer litt på hvordan du klarer og hvor du henter energien din fra når du trener
      om morgenen, UTEN å ha spist? Jeg trener mest om morgenen selv, men trenger
      påfyll etter kaffen for å trene. Hvis ikke, så skjelver jeg bare.
      Stå på!

    10. Kan du ikke skrive et utfyllende innlegg om hvordan du får mageruter,
      Hvordan treningen skal gjøres og kostholdet.
      Digger deg ! 😉

    11. kjempefin blogg du har! 🙂 men hvor kjøper du peanøttmel? de har det ikke på helsekostbutikker og på iherb…

    12. Blir ikke maten du spiser veldig tørr? Jeg ser aldri at du bruker noe fett i oppskriftene dine..?

    13. Kjempe spennede! Disse skal eg prøve ut 🙂
      Glad for at eg kom over din blogg, For din er best!!

    14. Hva skulle vi gjort uten deg?! 😀 Du er og blir fantastisk! Har bare tilgang til hybelkjøkken i dag, men i morgen^^ Gleder meg!

    15. Naminam! Det så vel godt ut! Og så pene med en liten perle på toppen 🙂
      Jeg kokkelerte litt med peanøttmel selv i dag, og var litt lei meg for at jeg brukte opp siste rest av pakken. MEN så kom det ny forsyning fra iHerb i dag ^^ Just my luck 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg