SKIVER

Var det flere enn meg som synes det var forferdelig kaldt i dag?
Brrr….
Da jeg gikk ut av døren i morges, klar for å åpne Elixia, slo kulden i mot meg. Jeg hadde bare lyst til å smelle døren igjen og legge meg tilbake under dynen.
Når gradestokken viser minus søtten grader, burde det vært en lov som forbyr en å gå ut!

Etter jobb i går ble det en kardioøkt enten jeg ville eller ikke.
50 minutter på ellipsemaskinen med puls rundt 140.
Det skal sies at det var veldig deilig etterpå.

I dag var treningslysten tilbake igjen :grin:
Jeg kjørte på med en styrkeøkt for rygg og bryst.
Ukens siste styrkeøkt, unna gjort på rett over en halv time.
-Nedtrekk med smalt grep
-Stående roing
-Omvendt flyes
-Benkpress med manualer
-Pec deck

Så var det rett hjem til mat.
Da var magen sulten.

Jeg lagde skiver av 1 egg, 1 eggehvite, litt salt, 10 g pofiber, 1 ts fiberhusk og 10 g speltmel.
Først stivpisket jeg eggehviten med litt salt. Deretter blandet jeg sammen det hele egget med resten av ingrediensene og rørte det forsiktig
 inn i eggehviten. Jeg la så runde klatter utover bakeplaten og stekte nederst i ovnen på 200 grader i 10 minutter.
Jeg smurte noen av skivene med wasabi og sennep, og hadde over salat, cherrytomat, lett gulost, roastbiff
, sylteagurk og paprika.
Kesam og sukkerfritt syltetøy fikk også noen av skivene selskap av.
De siste skivene serverte jeg med sjokoladepålegg (kokosolje, zero carb sjokoladeprotein, kakaopulver og sukrinmelis som jeg blandet sammen).
Og en god kopp kaffe toppet med en stivpisket eggehvite og kanel.
Nydelig.




I kveld skal jeg bare slappe av og kose meg.
Jeg åpner Elixia i morgen.
PØ (kjæresten) og jeg skal lage god middag med tilhørende dessert og noe godt i glasset.
Det blir biff, sjokolademuffins og pepsi max krøpet godt inntil hverandre.
Kos dere i kveld 
:grin:

Kristine ♥

33 kommentarer
    1. Tone:
      Jeg sendte den tilbake da den tok så mye plass.
      Jeg synes den var super i bruk, men da hadde jeg ikke plass til noe annet i kjøleskapet!
      Takk for det, hyggelig at du titter onnom 🙂

    2. E:
      Da har du nok hatt i for mye vann, ja. Et par ss holder.
      Godt at smaken var god i hvertfall. Bedre lykke neste gang 🙂

    3. Vilde Sofie:
      Jeg hadde egentlig lyst på kremfløte, men hadde ikke krem.
      Da testet jeg med eggehvite isteden. Det ble ikke helt det samme, men godt var det 🙂
      Ååå, det så jo godt ut da! 😀

    4. Anonym:
      Han svarte: så lite som mulig!
      Det han egentlig driver med er å jobbe som personlig trener. Han skal stille i Classic Bodybuilding i april 🙂

    5. Henriette:
      Så flink du er som kommer deg ut i kulden 🙂
      Hadde det ikke vært for at jeg skulle jobbe, hadde jeg sengt med inne i varmen og nektet å gå ut!
      Håper du har hatt en super helg 🙂

    6. Hei.
      Jeg husker at du fikk en slik “salad chef” av din snille mor for en stund siden. Sa nettopp en slik på tv og lurer på å invistere i en selv. Er dette noe som er verdt å bruke pengene på? eller er det en slik dings som blir stående i kjøkkenskapet etterhvert. Spiser mye salat så hadde vært fint med ett redskap som laget det til litt kjappere.
      Elsker bloggen din forresten, er en fast leser. Som titter innom både en-og to ganger for dagen:)Ha en fortsatt fin helg.:)

    7. Hei 🙂
      Jeg lagde de vanilje peanut muffinsene dine i dag og de smakte helt nydelig !! Men så ble de liksom aldri helt ferdig og jeg tok den tilslutt bare ut av ovnen, de ble litt bløte dessverre selvom smaken var gooood 😀 hva tror du dette skyldes? Kan det være for mye vann i det som skulle bli deig før det ble vendt inn i eggehvitene? Håper på svar!
      Har planer om å bake sjokolademuffinsene når proteinpulveret mitt kommer! Blir mumms 🙂 gleeeder meg hehe

    8. Utrolig inspirerende blogg! Jeg er innom stadig. Bare lurte paa en ting- holder du deg helt unna alkohol?

    9. Dette brødet skal jeg prøve å lage… tåler ikke vanlig brød med gjær, så dette så bra ut 🙂
      er så praktisk å ha noe brød sånn til frokost og kvelds når man ikke har tid til å lage så mye 🙂
      Takk for oppskrift ;D

    10. Du lager så mye godt at hver gang jeg skal teste en oppskrift finner jeg enda en som frister! Ha en fin kjærestekveld, er på vei til min kjære selv nå, savner armkroken.. <3

    11. Så godt det ser ut! Jeg har heller aldri prøvd å toppe varme drikker med eggehvite – spennende 😉 Du må ha en kjempefin lørdag med kjæreste og kos 🙂
      Jeg har forresten laget noe som må klassifiseres som konfektkake (hvis du ikke har sett det), som du foreslo i det tidligere innlegget mitt 😉 Anbefales virkelig, for det var godsaker!

    12. Er helt utrolig kaldt her og, brrr!! Håper du får en fin lørdag – den ser fin ut så langt med den gode maten 🙂

    13. Utrolig imponert over hvor flink du er til å variere i matveien 🙂
      Så utrolig mange gode fristelser!
      Ja, i dag var det kjempe kaldt, men klarte heldigvis å komme meg ut for en økt på Elixia, deilig etterpå, blir litt varmere i kroppen 😀
      Ønsker deg og kjæresten en varm kveld sammen <3

    14. Flink du er:) maten så herlig ut:)
      Det var altfor kaldt når jeg stod opp kl 6 idag også! Nå må våren komme snart 😀 ha en super lørdag og kos deg masse søte:)<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg