BROWNIE BABIES

Så fantastisk gode.
Super sunne.
Totalt avhengighetsskapende.
Ikke si jeg ikke advarte deg!

Jeg har laget rå godis kuler en hel hauger meg ganger.
Jeg blir aldri lei og kommer stadig inn på bedre og bedre oppskrifter.
Brownie babies er blitt favoritt oppskriften min. Den inneholder kun fem ingredienser og er laget på en-to-tre.
Disse himmelske babiesene har fudge konsistens og smaker kraftig sjokolade, akkurat som kuler av browniesdeig.
Og det beste av alt; de er så sunne at du kan spise med den beste samvittighet.
Absolutely delicious.

BROWNIE BABIES

300 g dadler
150 g mandler
En liten klype salt
8 dråper stevia vanilje
4 ss kakaopulver, jeg brukte rått kakaopulver

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor.
Kjør til en jevn masse og rull kuler.
Enklere blir det ikke.
Du kan tilsette mer eller mindre kakaopulver alt ettersom hvor mye sjokoladesmak du vil ha.
Smak underveis, deigen er fantastisk!

Jeg synes det er ganske utrolig at noe så godt kan være så godt for kroppen.
Dadler er fullkappet med næringsstoffer og fiber. Fiberinnholdet gjør at dadlene ikke frigjør energien raskt.
Mandler inneholder masse av den sunne fettypen, umettede fettsyrer. De inneholder også godt med proteiner, kostfiber.
Kakaopulver, da spesielt rå kakao, inneholder ekstremt mye næringsstoffer.
Mineralene og vitaminene i dadlene, mandlene og kakaopulver danner antioksiderende enzymer i kroppen vår. Disse beskytter med skadelige radikaler som blant annet kommer ved fysisk aktivitet.

Lag dem nå!
Kristine

39 kommentarer
    1. mmmm! superdeilige 😀 funket rimelig bra med stavmikser også, eneste problemet var at ikke alle mandlene ble helt most, men smaken var helt nydelig!

    2. Sitter og spiser dem nå, herlige! Har aldri følt meg så dum i butikken før, da.. Dadler?? Endte opp med 7 ferske dadler som jeg plukket ut stenene på 😛
      Jeg lagde dem med vaniljeessens, honning, bakekako + at den trengte litt mer væske,så jeg helte oppi litt melk. NAM! 😀

    3. marielle:
      Så koselig at du synes det.
      Kjenner jeg blir litt flau her 🙂
      Ja, jeg har lagt det på hyllen. Jeg ønsker ikke å bli noe særlig større enn det jeg er nå. Jeg vil heller bare være trent og slank 🙂

    4. Yeay, jeg har en halv pakke dadler i kjøleskapet som må brukes til noe litt kjapt 🙂 Da blir det nok litt mandagskos i kveld tenker jeg 😉

    5. Såg helt nydelig ut 🙂 Du inspirerer 😀
      Har et lite spørsmål ang frakt på iherb. Håper du kan svare.
      Jeg la inn en ordre på ca 30$( altså under 200 kr) når jeg skulle velge fraktmetode fikk jeg kunn opp valgene DHL, og UPS, med en fraktkostnad på 35$ kun for frakten. Stusset på at det va så dyrt for frakt, pleier ikke dette vær billigere? 🙂

    6. Disse lignet veldig på mine energi kuler som jeg har skrevet om på bloggen min! De smaker utrlig godt og det tipper jeg dine brownie kuler også gjør,skal absolutt prøves!! 🙂 Ha en fin søndag videre

    7. Fant den gamle bloggen, så har kost meg gjennom hele arkrivet, du er jo så nydelig Kristine! Ville bare spørre deg om du harr lagt body fitness på hylla?

    8. Maria:
      Proteiner er det viktigste næringsemnet vi har.
      Med proteinpulver blir baksten magrere og mer proteinrik.
      Når det står to eggehviter skal du kan burke eggehvitene på disse eggene. Det betyr altså at 2 eggehviter + 1 helt egg = 3 eggehviter og 1 eggeplomme 🙂

    9. Jeg har bakt en av dine muffins i dag. Og jeg lurer på to ting:
      1) hvorfor bruker du proteinpulver i alle oppskrifter? Jeg byttet det ut med Canderel
      kakao (lavkalori) og tror det ble like bra. 😉
      2) Når det står i oppskriften; to eggehviter og et egg. Skal jeg da bruke de to
      plommene jeg har skilt fra eggehviten + et helt egg?
      Du har så mange fristende, sunne og gode oppskrifter!!

    10. Disse var nydelige! Hadde noen litt tørre gamle dadler, så de ble ikke så “deigete”, men alikevel supergode! 🙂

    11. LIKER!
      Men må kjøpe sånn stevia først :/ Er det noe annet man kan bruke i stede?

    12. Herlig! Disse både hørtes og så helt fantastisk gode ut:) *nam* Du er utrolig flink til å bake Kristine:)
      Ønsker deg en super søndag, nyt siste dagen i helgen:)<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg