TWO MINUTES CHOCOLATE CAKE

Jeg fikk akutt lyst på mørk sjokoladekake.
I ren latskap prøvde jeg ut noe nytt.
Nemlig sjokoladekake i mirkoen.
Og jammen gikk det ikke fantastisk strålende :grin:
Nydelig smak, deilig konsistens og et godt næringsinnhold.
Proteinrik sjokoladekake laget på noen få minutter!



TWO MINUTES CHOCOLATE CAKE

1 egg
1 eggehvite
10 g kakaopulver
20 g melkesjokoladeprotein
10 g kokosmel
10 g pofiber
1 ts fiberhusk
2 ss sukrin
4 dråper stevia vanilje

Bland alt godt sammen med en gaffel.
Hell deigen over i en liten bolle eller en kopp.
Stek på full guffe i mikroen i 2 minutter.
Server.

Jeg hadde over sjokoladeglasur av et par ss skyr naturell blandet med kakaopulver og sukrinmelis.
Mmmm…

Riktig god onsdagskveld.
Jeg forblir sykepleier for dagen og derfor blir det kun en liten oppdatering nå.
Vi snakkes i morgen.
Forhåpentligvis er kjæresten frisk da, stakar. 

Kristine

30 kommentarer
    1. Janne:
      Så herlig at kaken falt i smak hos deg 🙂
      Min går til 600 w, så da har du kanskje en super mikro sett opp mot meg 😉

      Ha en herlig uke Janne 🙂

    2. E:
      Håper det smaker 🙂
      Selv om han er på diett spiser han fortsatt mer mat enn meg. Han veier jo nesten dobbelt så mye som meg. Hadde jeg spist like mye mat som han gjør på diett hadde jeg gått opp i vekt. Han spiser jo frokost og det gjør ikke jeg. Vi sammen alle de gangen vi kan spise sammen 🙂

    3. Marianne:
      Så spennende 🙂
      Jeg elsker kokebøker.
      Jeg synes absolutt du skal ta en nærmere titt på den. En kan få mye moro ut av mikroen!
      Kjæresten er blitt mye bedre, takk for det.
      Ha en god uke Marianne 🙂

    4. Anonym:
      Vet du, den finner jeg ikke i butikkene lenger!
      Lurer på om den har gått ut av sortemanget!
      Nå kjøper jeg en økoligsk variant som er usøtet.

    5. Trine:
      Haha? Det er så sant.
      Hva er det med menn som gjør at når de er syke, da er de døden nær 😉
      Huff, huff.

    6. Marthe:
      Vel, genial er jeg nok ikke. Det er vel bare det at jeg er matvrak til det fulle 😉
      Men hjertelig takk for det 🙂

    7. Vilde Sofie:
      Ja, nå får du nesten teste det ut 😉
      Forresten, gratulerer så mye med halvt års dag. Bedre sent enn aldri med gratulasjoner 🙂

    8. Silje:
      Eh, det er jo helt inviduelt.
      Hva som er en normal porsjon kommer jo ann på om du er gutt eller jente, aktivitetsnivå, hvor mange måltider du spiser om dagen, osv.
      Jeg har dessverre ingen svar på dette da det vil variere fra person til person.
      Spis til du er mett 🙂

    9. Akkurat prøvd den. Kjempegod!!!! Men jeg tror min mikro er litt sterkere enn din for 1 min og 30 sek var faktisk akkurat litt for mye.

    10. Fantastisk! Denne skal jeg lage 😀
      Jeg lurte på en liten ting, spiser du og kjæresten samme mat? Han er jo på diett og er det optimalt for deg? Har ikke så mye kunnskap her bare derfor jeg lurer 🙂
      Ha en fin dag! 🙂

    11. Den så utrolig god ut, og så er den laget i mikro! Super genialt! 🙂 Arvet en gammel bok av bestemoren min om micro oppskrifter, kanskje jeg burde tatt meg en nærmere titt i denne. Tusen takk for tipset søte deg! Ønsker deg en super dag og god bedring til din kjære! 🙂

    12. Hei;)
      Hvor får du kjøpt confecta 100% bakekakao? Vært på 2 Menyer, 1 ultra og 2 sunkost uten hell…
      Takk:)

    13. Syk kjæreste er ingen spøk. Rart hvordan de ligger for døden og man må gjøre absolutt ALT for dem, mens når vi er syke skal vi helst lage mat og vaske klær likevel 😉

    14. mmm =) Har laget slike selv et par ganger – men med kesam i røra, og vaniljekesam og kanel på toppen etter at den er feridg.. Det ER fastfood d!! 🙂

    15. Herregud, Kristine! Du er helt rå på kjøkkenet – SÅ mye godt du klarer å trylle fram med egen fantasi! Morsomt å følge deg, flink er du 🙂

    16. Helt fantastisk god ide, ofte har jeg akutt lyst på kake, og synes det tar for lang tid å bake!
      Tror vi har litt forskjellig kostholdsfilosofi, men jeg digger den sunne baksten din!

    17. Husker du at jeg sa at du leser tankene mine? Vel, nå fikk jeg bevist igjen at du gjør, hehe. Lagde kake for første gang i mikroen i dag, fra en sånn pakke som jeg har hatt liggende i et halvår uten å prøve.. og tenkte for meg selv at dette må jo være mulig å lage selv og lage sunt, ikke minst. And here you go, med oppskrift og greier. Du er god du, fortsett å lese tankene mine 😉

    18. Mmm, så genial oppskrift 🙂 denne må jeg teste, jeg som er sjokolademoms:) jeg har forresten sendt deg meld:D håper du koser deg idag<3

    19. Kreativt ^^ Jeg har tenkt på å lage mikro-kake i lang tid nå, men jeg har ikke kommet så langt.. Teste ut nå 😉
      Den sjokofudgen din satte meg forresten på tanker jeg har hatt lenge også. Den ser nyydelig ut! Takk 🙂

    20. Kor mye pasta/ris mene du e en normal posjon?
      En person som æ snakke med sa 80-100g tørr pasta? Til middag. Pluss kjøtt/fisk/fliet osv og salat/gr.saker.
      Sorry at æ spørr så rare smp! Men skal flytte for mæ sjøl snart. Å middagen e æ usikker på. Eller synes pasta/ris/potetmos e vanskelig å bergene kor mye.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg