SJOKOLADELØRDAG

Det er lørdag :razz:
Formen er relativt skrall.
Jeg har stort sett ligget pal i sofaen de siste tretti timene.
Det er nok influensaen som har smittet over fra min kjære. Jeg er varm og kald og helt død i kroppen, det føles slitsomt å reise seg opp for å ta seg noe mat.
I motsetning til de fleste som mister appetitten når de er dårlige, blir jeg bare mer sulten.
Jeg har lyst på mat hele tiden!
I dag lagde jeg sunn og deilig sjokolade.
Det er jo så enkelt og så fantastisk godt.
At dette er sunt i tillegg er bare et pluss.

Rå og søt sjokolade

80 g kakaosmør
2 ss kokosolje
2 ss yaconsirup
4 ss rått kakaopulver
1 ss sukrin eller palmesukker
4 dråper stevia vanilje

Valgfritt fyll
Gojibær
Mandler, jeg brukte salte og ristede

Smelt kakaosmør og kokosolje.
Dette kan du gjøre i vannbad eller i mikroen.
Ha i yaconsirup og bland godt.
Tilsett de resterende ingrediensene og rør til du har en klumpfri masse.
Så enkelt var det!
Da er sjokoladen din klar :grin:

Om du ønsker kan du ha sjokoladen rett over i former eller du kan ha diverse ting i sjokoladen.
Jeg fylte med hakkede salte mandler og gojibær. Det er utrolig godt med søtt og salt sammen, så dette var en god kombinasjon.
Jeg lot sjokoladen stivne noen minutter til den ble seig.
Deretter la jeg hakkede mandler og gojibær i formene og helte over sjokoladen.
Etter et par timer i kjøleskapet er sjokoladen klar til å nytes.

Viste du at rå kakao inneholder ekstremt mye jern, magnesium, vitamin C, krom og sink?
I forhold til sin vekt inneholder kakao mer antioksidanter enn rødvin, blåbær, acai, grapefrukt og gojibær tilsammen!
I tillegg inneholder den fenylalin og anandamide som øker lykkefølelsen vår.
Hvem har sakt at sjokolade ikke kan gjøre deg lykkelig? :mrgreen:  

Alle ingrediensene til denne sjokoladen har jeg kjøpt på iHerb.
Som du ser, har jeg linket til hvert enkelt produkt over i oppskriften.
Vanligvis får du 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.
Bestiller du får 29 februar, får du derimot 8 $ i rabatt ved bruk av denne koden.

Ønsker dere alle en strålende lørdag.
Kos dere, smil masse og le høyt.
Jeg befinner meg nok i sofaen eller på kjøkkenet resten av dagen.

Kristine

19 kommentarer
    1. Marianne:
      Takk for det Marianne 🙂

      Ingen spørsmål er dumme eller upassende.
      Jeg trives veldig godt på Elixia. Mest av alt fordi mine kollegaer er herlige! 🙂 Men når man jobber med salg eller i resepsjonen får man ingen kontakt med treningen, og det savner deg. Jeg jobber også litt på kontoret, noe jeg er veldig glad for. jeg liker å ha litt å bryne meg på, da resepsjonsjobben er veldig enkel, og det får jeg på kontoret.
      Håper du ble litt klokere 🙂

    2. Hjertelig takk til alle som ønsket meg en god bedring.
      Nå ligger jeg i sofaen og varmer meg på deres ord.
      Fantastiske mennesker <3

    3. God bedring, søte du! Sjokkisene ser kjempegode ut 🙂
      Forresten, har et spørsmål som kanskje ikke passer akkurat i denne sammenheng, men jeg spør likevel! Hvordan synes du det er å jobbe på treningssenter? 🙂 Selv har jeg vurdert å søke der, fordi jeg skal gå et år ekstra med skole hjemme for å få alle fagene jeg trenger til ernæringsstudiet;) Er det å anbefale, eller kan jeg likelett jobbe en annen plass? Er veldig interessert for trening, og tenker derfor jeg kan plukke opp verdifull læring på en slik plass! Håper du er i form/har tid til å svare en dag. Klem fra meg 🙂

    4. Nam, hjemmelaget sjokolade er en klassiker 😀
      Men det er vel ikke bra å varme kakaofettet i mikroen? Jeg trodde man burde holde alt under 40 grader for å bevare de fantastiske næringsstoffene ? 🙂
      Masse god bedring! 😀

    5. Kjempemasse god bedring, Kristine! 🙂 Kos deg i helgen,
      slik at du får samlet opp masse energi og er ”oppladet” til en ny uke!

    6. mm, disse så nydelige ut Kristine:) Lørdagskos:O) Ønsker deg masse god bedring, krysser fingrene for at du blir fort frisk:) Goklem<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg