RULL DET INN


Jeg fikk akutt lyst på sushi tidligere i dag.
I mangel på ingredienser, lagde jeg min egen lille maki-versjon.
Noriark, grønnsaker, laks og wasabi-dressing.
Karb-fri maki!
Det ble kjempe godt og var lekende lett.
Deilig snacks på 1-2-3.



Jeg skar gulrøtter og squash i skiver med en ostehøvel og la skivene på et nori ark.
Deretter toppet jeg med finhakket vårløk og salma laks i biter.
Wasabidressingen laget jeg av mager kesam, wasabi, soyasaus og finhakket hvitløk.
Jeg smurte dressingen utover laksen og rullet arkene sammen.
Server.

Et nori-ark inneholder ikke mer enn knappe åtte kalorier.
Det er så og si ingenting.
Jeg tror mye spennende kan rulles inn i disse arkene.
Her skal jeg eksperimentere fremover.
Har du noen gode forslag?


Før trening ladet jeg opp med en kopp pukka te med honning sammen med en frukttallerken med eple, pære og gojibær.
Masse antioksidanter og vitaminer.
Da følte jeg meg nok så klar for en liten økt.

Ikke overraskende var det tungt bare å komme seg til Elixia.
Dët å skulle ga lengere enn til badet, føltes som en liten treningsøkt i seg selv.
Styrkeøkten på rygg og bryst ble unnagjort på drøye 20 minutter hvor jeg trente med lette vekter og tok et rolig tempo.
– Nedtrekk
– Sittende roing
– Benkpressmaskin
– Pec deck
– Face pull
Jeg avsluttet med 10 minutters rolig gange på tredemøllen.
Ufattelig deilig :grin:
Selv om kroppen ikke er helt tipp-topp enda, var det herlig å bevege kroppen litt og frigi tankene.
Trening er for meg et fristed hvor jeg bare flyter i nuet.
Etter for mange dager uten, blir jeg rastløs.
Jeg lytter til kroppen underveis, det er tråssalt min bestevenn, og jeg gleder meg til den sier ja til ordentlig trening igjen. Jeg tipper det ikke er mange dagene igjen. Kanskje allerede i morgen? *krysser fingrende* 

Nå er kjæresten er i gang med å lage middag til meg.
Heldige meg!
Han er heldigvis på god vei til å bli frisk, så nå er det hans tur til å pleie litt om meg :razz:
Ha en fortsatt fin mandag.

Kristine 

29 kommentarer

Siste innlegg